waarom zou een paard aanvallen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mika2001

waarom zou een paard aanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 13:20

waarom zou een paard aanvallen ik ben toch niet gemeen?
ik hoor graag jullie mening hier over
Laatst bijgewerkt door Mika2001 op 15-02-14 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:20

Om zichzelf te beschermen. Of rangen en standen.

Anoniem

Re: waarom zou een paard aanvallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:28

Jouw paard behandeld jou ook als een paard, in een kudde is er vaak een leider of is een paard de baas over anderen. Als dit paard dan wil eten, zal hij de andere paarden weg jagen maar ook als hij de andere paarden niet in zijn buurt wil hebben zal hij ze wegjagen door te bijten of te slaan, ook al is het soms maar met dreigen. Dat doet het paard waarschijnlijk bij jou ook, hij denkt dat hij de baas is over jou en jaagt je weg omdat hij weet dat jij ook weg zult gaan en niet boos op hem wordt. Je bent onderdanig aan hem.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:34

Mika2001 schreef:
als mijn shet vervelend doet geef ik m een tik maar ik zou nooit een paard schoppen dat is gewoon niet normaal!

Als ik dan zo'n bericht lees, dan begrijp ik wel een beetje waarom. Het is eigenlijk al zoals Joolien het zegt, als jij pikt dat je paard jou aanvalt dan ziet hij jou als zijn 'mindere' en zal hij jou wegjagen als hij geen zin heeft in jou.
Je moet het gewoon niet pikken als hij jou aanvalt en hem op z'n plek zetten. Als je dit goed doet hoeft het maar een keer.
Doet hij dit altijd op een bepaald moment?
Laatst bijgewerkt door xSogno op 15-02-14 13:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:35

Dus een paard zou jou wel mogen schoppen maar jij je paard niet? Dat is niet eerlijk vooral omdat paarden groter en sterker zijn dan wij. Met een schop doe je m geen pijn alleen zet je m weer op zijn plaats.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 13:37

Een paard valt aan als hij zich bedreigd voelt en niet kan of wil vluchten. Dus ja, jij bent wel eng. Niet in de zin dat je hem pijn wilt doen, maar je bedreigt hem in zijn leiderschap. Hij is de baas, jij komt te dicht bij (logisch, je wilt wat met hem doen) en hij valt jou aan omdat je op dat moment een bedreiging bent.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:55

Een paard kan om verschillende redenen aanvallen:
1. Ranglagere corrigeren die zich onbehoorlijk gedraagd
2. Uit bescherming: aanval is de beste verdediging
3. Uit laatste optie: als een paard nergens heen kan en wil vluchten, zal het aanvallen

Nu heb ik geen informatie, maar ik vermoed door jouw zin dat het hier om reden nummer 1 gaat. (Jij bent dus ranglager, en gedraagd je niet in de ogen van je paard)

love_toska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 16:43

idd om zich zelf te beschermen, als hij zich bedreigt voelt .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:26

Joolien schreef:
Jouw paard behandeld jou ook als een paard

Daar is alleen echt geen bewijs voor tot nu toe (voor zover ik weet). Vandaar dat er ook steeds meer 'wetenschappelijke' methodes komen, gericht op wat er bekend is van hoe paarden leren, ipv de theorie dat paarden hun mens ook aanzien voor een paard..

BobbieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:30

Een paard kan zich bedreigd door jouw voelen, jouw op je plek willen zetten (kudde gedrag).
Of hij wilt dat je hem met rust laat (misschien zelfs pijn)

Een paard moet weten dat Jij de baas bent.. wanneer jij dit gedrag dus niet straft (goedkeurd)
In zijn ogen ben je dus onderdanig
in kuddes heb je ook onderdanige paarden en die worden op de rangorde plek gezet door de leider.
Door dat jij hem dus niet wilt straffen op zijn gedrag denkt dus dat hij de leider over jouw is.