trailerladen. Ervaring e-cursus E-quine.com?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilverroosje

trailerladen. Ervaring e-cursus E-quine.com?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-14 16:49

Wie van jullie heeft de e-cursus van annemarie van der Toorn gekocht? Heb je daar een goede hulp aan om zelf een trailerlaadprobleem op te lossen?
Het gaat hier om een rustig paard, wat zich erg goed gedraagt, maar wel bang is. Dus geen gevaarlijke toestanden.
Ik heb de methode ook een keer real live gezien.

Graag alleen reacties van mensen die de e-cursus kennen.

aeolusnr1

Re: trailerladen. Ervaring e-cursus E-quine.com?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:12

Het is niet wat je doet dat echt belangrijk is , maar hoe je dingen aanbrengt , hoe je er zelf staat, wat jouw uitstraling aanbied, je duidelijkheid, je vastberadenheid, je geduld en volhouden, het geloven in wat je doet, .....
Iedere trainer heeft net een iets andere variant, en toch is ieder systeem goed, het hangt er alleen vanaf hoe je het doet.
En dat gevoel , dat aanvoelen van, dat staat nooit in een cursus, dat leer je door ervaring, dat leer je door kennis en kunde en door er een beetje aanleg voor te hebben.
Ik zou je aanraden zoek een trainer die jou privé er les in komt geven. Das veel duidelijker en dan ben je niet alleen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:18

Ik ken de e-cursus niet dus eigenlijk mag ik niet reageren :) maar heb wel de expert cursus bij Annemarie gevolgd en bij diverse andere mensen en genoeg ervaring met trailerladen.

Het is helemaal zoals Aeolusnr1 zegt, het gaat niet om de cursus an sich het gaat om je timing, tools en uitstraling, dat leer je niet in een e-cursus, dat moet je live ervaren. Je moet reacties van je paard leren lezen en daarop bloedsnel kunnen reageren, paarden zijn heel vlug in hun reacties en weten feilloos wie er aan het touwtje hangt.

Als jouw paard bang is geef hem dan vooral de tijd die hij nodig heeft om te ontdekken dat hij niet dood gaat in de trailer, help hem daarbij door zelf heel rustig te blijven en er geen issue van te maken.
Laat hem de trailer besnuffelen en ermee kennis maken, dat scheelt enorm.

Elk trailerlaadprobleem is weer anders, elk paard heeft een eigen karakter en klakkeloos een cursus volgen of kijken en dat op jouw paard toepassen gaat niet werken, je moet de cursus aanpassen aan het paard.
Een angstig paard zal anders reageren dan een paard wat zn vinger naar je opsteekt. Als je dat niet kunt onderscheiden dan zul je waarschijnlijk de verkeerde aanpak kiezen en wordt je probleem alleen maar erger.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 16:02

Geen gebruikerservaringen met deze cursus?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:56

Je blijft maar dezelfde vraag stellen, we hebben jou toch al duidelijk antwoorden gegeven.
Die cursus zal heel zeker een heel goede cursus zijn, daar hoef je niet aan te twijfelen.
Maar de antwoorden blijven ook dezelfde.

RuthenRoos schreef:
Geen gebruikerservaringen met deze cursus?

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 17:15

Een online cursus is leuk , maar jij bent degene die gecorrigeerd moet worden in de praktijk.
Zorg dat je iemand vind die jou kan corrigeren , welke techniek je ook gaat toepassen.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 20:45

[quote="aeolusnr1"]Je blijft maar dezelfde vraag stellen, we hebben jou toch al duidelijk antwoorden gegeven.
Die cursus zal heel zeker een heel goede cursus zijn, daar hoef je niet aan te twijfelen.
Maar de antwoorden blijven ook dezelfde.

Ik zocht mensen die de e-cursus hebben gekocht en die kan ik blijkbaar niet vinden.
Dit topic mag gesloten worden.

Shanice94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 17:39

Weet niet of het nut heeft aangezien je dit topic wilt sluiten, maar ik zeg het toch maar even:

Ik heb meerdere e-cursussen gevolgd op e-quine.com, maar trailerladen niet. Je leert bij de e-cursussen denken vanuit het paard, je leert het paard te begrijpen. Ook zitten er filmpjes bij die heel leerzaam zijn. Je leert dus echt wel wat van zo'n e-cursus, ook over je eigen houding tegenover het paard. Als je niet de mogelijkheid hebt om aan een trainer of iets te komen is zo'n e-cursus wel echt een aanrader. En door veel te lezen, filmpjes kijken wordt je ook veel wijzer.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 20:57

@ Shanice Dank je voor je reactie! Fijn te horen dat het inhoudelijk goede cursussen zijn. Ik zag op de site van e-quin.com ook wat reacties op het forum.
Ik denk dus dat het voor mij een zinvolle aankoop is.