Maargoed ik zit nu op een punt waarop ik het even niet meer weet.
Ik heb mijn pony sinds Juni 2011 en sinds die tijd is het eigenlijk al... Een constante strijd
Mijn pony is dominant, en ik niet
Waarvan ik dus denk dat dat het probleem is.Mijn pony ziet mij niet als leider -hier heb ik uiteraard de afgelopen jaren wel aan gewerkt ook dmv. Parelli- en het is wel iets beter geworden dan in het begin. Maar alsnog niet dat ik zeg, top.
Het uit zich voornamelijk voor de kar, als ze haar zin niet krijgt (bijv. zij wil draven en ik wil stappen).
In de tijd dat ik haar heb, heb ik zeker 4x serieus er over nagedacht om haar te verkopen. Maar ik ben niet iemand die zijn dieren snel wegdoet waardoor ik toch weer ging proberen en proberen.
Maar het proberen werkt niet. En soms hebben we echt wel goede momenten hoor, dan is ze hartstikke relaxed.
En het is zo'n schatje verder in de omgang, wel met aanwijzingen maar ja welk paard heeft dat niet.
Het zou zo'n fijne pony kunnen zijn, maar ik denk dat wij als combi gewoon niet goed matchen.
Toen ik haar kreeg kon ik er alles mee, en dat is langzamerhand steeds minder geworden. Vandaar ook deze gedachte.
Wat zou jij doen als dit jouw situatie was? Of heeft iemand tips voor me?
Op deze manier is het namelijk voor zowel mij als pony gewoon zeer frustrerend en dat hoort toch niet de bedoeling te zijn?
Bij onduidelijke dingen graag even vragen

Bedankt voor het lezen

als ik haar dan beloon door de druk iets weg te nemen is ze er weer vandoor. Doordat zij niet juist reageert op de hulpen ga ik de hulpen harder geven waardoor zij ook gefrustreed raakt.