Hulp trailer laden Rosmalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PotterB

Hulp trailer laden Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 16:59

Hoi allemaal,

Nooit verwacht maar mijn grote vriend die al 13 jaar zonder touw de trailer op liep weigert zijn nieuwe trailer in te gaan! 1 x erop en nu niet meer. Op dit moment zijn we met twee benen op de klep en het hoofd er half in, verder gaat ie niet.

Nu ben ik er zelf al uren geduldig mee aan het werk (probleem duurt nu ongeveer 4 weken) en ik vind het eigenlijk een beetje duur om professionele hulp in te schakelen van € 50,- per uur, dat zou wel eens erg op kunnen gaan lopen.

Wie kent er iemand in de buurt van Rosmalen/Den Bosch die me zou kunnen helpen???

Gr. Silvia

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:02

Wat vervelend! Helaas zit ik totaal niet in de buurt en ken ik daar ook niemand.
Hoop dat er snel iemand zich aan biedt!

(hebben jullie het al geprobeerd met een longeerlijn aan de trailer te bevestigen, achter de kont langs en dan voorzichtig aantrekken??)

Succes!

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:37

PotterB schreef:
Hoi allemaal,

Nooit verwacht maar mijn grote vriend die al 13 jaar zonder touw de trailer op liep weigert zijn nieuwe trailer in te gaan! 1 x erop en nu niet meer. Op dit moment zijn we met twee benen op de klep en het hoofd er half in, verder gaat ie niet.

Nu ben ik er zelf al uren geduldig mee aan het werk (probleem duurt nu ongeveer 4 weken) en ik vind het eigenlijk een beetje duur om professionele hulp in te schakelen van € 50,- per uur, dat zou wel eens erg op kunnen gaan lopen.

Wie kent er iemand in de buurt van Rosmalen/Den Bosch die me zou kunnen helpen???

Gr. Silvia

Zou het niet zo kunnen zijn dat het aan je nieuwe trailer ligt. Je geeft zelf al aan dat hij altijd zo de trailer opliep en bij je nieuwe na 1 keer er op gestaan te hebben er niet meer op wil.

Weet verder geen hulp in jou omgeving,

PotterB

Re: Hulp trailer laden Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 17:40

Longeerlijnen reeds geprobeerd maar helaas :-(. Denk ook wel dat het in eerste instantie aan de trailer lag maar de oude trailer is naar Tsechie verkocht en aan andere twee-paards hebben we ook al geprobeerd, zonder succes.

Heb n paar pb-tjes gehad misschien zit daar iets bij, bedankt voor het meedenken iig!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:29

Paard gaat er weer op en zelfs in draf!
Er was wel degelijk iets met de trailer aan de hand geweest en dat is inmiddels opgelost. Paard vertrouwde de trailer niet helemaal en dat liet hij ook duidelijk blijken bij zijn eerste poging om erin te gaan, hij werd zo groot als een shetlander :) Hij vond het doodeng! Snuiven en shaken en zich helemaal klein maken.

Maar na verloop van tijd vond hij het wel gezellig binnen en ging er relaxed op, nu is het een kwestie van uitbouwen en nog meer vertrouwen krijgen en dan weer lekker op stap.

evelien11

Re: Hulp trailer laden Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:17

Wat fijn zeg! Leuk dat je nog even vermeld hoe het is afgelopen!