Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
Romin1 schreef:Ze hebben allemaal hun eigen paddock op een rij 18 boxen naast elkaar met een uitloop van 9 meter. Alleen door het hek heen kan ze contact maken. (Nu nog niet want haar buur is er pas per 1 feb)
Heb haar al vaker laten ruiken aan een ander maar elke x weer gaat dit niet goed. Samen los kan niet want daar is de paddock te klein voor.
Ik maak me echt zorgen over 1 feb, weet me geen raad.
mika11 schreef:Maar dat betekent dat je paard buiten het weideseizoen nooit normaal contact kan hebben met andere paarden en nooit eens de ruimte heeft om flink uit te rennen (zonder ruiter op de rug)
Daar zou je iets in kunnen veranderen, dat zou veel beter voor haar zijn.
Nu is het eigenlijk voor jou een beetje gokken hoe je merrie is, omdat jij haar ware karakter/plaats in een groep paarden niet kan zien.
Het is wel fijn dat jouw paard een uitlooppaddock heeft, maar het is niet genoeg als ze verder niet minimaal een paar uur per dag met een vast maatje in een grotere paddock/weiland kan staan.
mika11 schreef:Aeolusnr1, dat besef ik juist heel goed!
Als je goed hebt gelezen, vind ik het juist goed dat ze uitlooppaddocks hebben.
Maar als er een mogelijkheid is om daar buiten, je paard elke dag één of twee uurtjes met een maatje in de grote paddock te zetten, dat zou al super zijn.
Kunnen ze even uitrennen en met elkaar oplopen etc.