veranderen van gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hoefslag2

veranderen van gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 20:55

ik zal een nieuw paard kopen,het paard heeft noch nooit verandert van eigenaar,en is in een rustige omgeving getraint en opgegroeid,ik zal hem stallen op mijn manege plaatsen,waar het soms erg druk kan zijn,het paard heeft altijd alleen gereden,nu in groep,vanaf de paasvakantie doe ik weer priveles

is er een kans dat haat gedarg omslaat ? en wat is er dan tegen te doen ?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:02

Ik zou dan de eerste dagen/week niet teveel met het paard gaan werken.
Rustig poetsen, wat aan de hand stappen om het terrein te verkennen, zulke dingen.
Dan leert het paard jou ook goed kennen, en andersom.
Komt je paard daar wel dagelijks buiten met een vast maatje?
Dat zal ook schelen als je paard een vast paardenvriendje(s) heeft.

cissy

Re: veranderen van gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:28

Meestal veranderen paarden wel van gedrag als ze verhuizen en een nieuwe eigenaar krijgen. Het hangt echter van jouw kennis en kunde af of je daar mee om kunt gaan. Ik zou het paard juiste gewoon gelijk de routine geven die je normaal hanteert.
Ga in het begin veel grondwerk doen voordat je erop stapt, dat bevorderd de band met je paard en jij weet ook gelijk hoe hij reageert.
Niet teveel miepen maar gewoon normaal doen als hij iets eng vindt. Hoe meer je gaat tuttelen des te vervelender worden ze, gewoon gelijk vanaf het begin duidelijk zijn in wat hij wel/niet mag en lekker gaan genieten van je nieuwe paard.

Leonyvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:31

Mijn paard ging van de drukke manege naar ons ( een stal aan huis ) , in het begin vond hij alles eng. Maar nu na ruim 2 maanden is die weer zoals we hem kochten. Dus ik denk als je hem even de tijd geeft dat het wel mee zal vallen.

sammiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:40

paarden veranderen meestal we lwat van gedrag door verhuizing naar een andere stal of nieuwe eigenaar en een neiuwe omgeving, i kdenk dat je dit even moet afwachten en je paard de tijd geven om te wennen aan de nieuwe omgeving en nieuwe eigenaar. Doe rustig aan en geef hem en jou de tijd om elkaar te leren kennen en te wennen.
Veel plezier met je nieuwe paard.