ik heb even een vraagje want het is vrij vervelend... Ik heb sinds 4 maanden een nieuwe Fjord. Een schat van een beest. Maar, ontzettend sterk en hij laat dit ook duidelijk merken wanneer we buiten gaan wandelen. Dit is bij ons een dijk met landwegweggetjes ect.. Op het erf was het in het begin ook een probleem, gewoon wegrennen uit het niets, met geen mogelijkheid tegen te houden. Ik ben hierdoor begonnen met grondwerk en op het erf gaat dit goed, maar zodra we buiten de manege willen wandelen is ie sterk, drammerig en trekkerig. Op de heen weg gaat het nog wel, maar terug dartelt ie naast je als een jong veulen. En dan gaat ie rennen en is niet meer te houden. Even verder op gaat ie stilstaan en eten en is ie zo weer te pakken maar echt fijn is het niet...
We nemen al steeds andere pony's mee die heel mak en rustig zijn, maar hij blijft het doen. Ook een hoofdstelletje in werkt niet. Op buitenrit wanneer iemand erop zit is hij wel hartstikke braaf, alleen soms wat moeilijk terug te nemen..
Iemand misschien tips wat ik nog kan proberen? Alvast bedankt