Na het overlijden van mijn oude merrie (was 18 toen ik haar kreeg en 400% bomproof) ben ik sinds kort in het bezit van een jonkie. Een 3,5 jarige ruin. Dit gaat allemaal perfect en hij is ontiegelijk braaf. We rijden zo'n 2 a 3 x in de week in de binnenbak om hem helemaal goed door te rijden. Hartstikke leuk allemaal.
maar.. ik wil heeel graag met hem naar buiten. Het bos in en gaan met die banaan. Nu ben ik zo'n opstappen gaan merrie gewend, maar dit is wel even anders natuurlijk. Hij is verkeersmak in de zin van dat hij niet schrikt van auto's. Maar ik ben nog niet het erf afgeweest met hem.
Ik wil alleen met hem gaan. Ik doe niks liever dan in mn eentje op pad
hoe pak ik dat aan? Qua schrikken vertrouw ik hem wel. Ik heb hem vaak zien schrikken en het blijft altijd bij een huppel of even snuiven. Nooit echt rennen.
ikzelf voel me op de een of andere manier veiliger erop dan ernaast.dus wandelen zie ik niet zo zitten. Hoe hebben jullie dat gedaan. Gewoon opstappen en gaan? Of toch anders beginnen en dan uitbouwen? Ik wil niet dat hij dankzij mij een trauma heeft en we straks helemaal niet meer buiten kunnen rijden
en het bos roept me

je heb het geweldig geschreven. Geloof dat ik helemaal snap wat je bedoelt. Het is niet dat ik ernaast helemaal niks met hem kan worden, maar ik krijg dan ook net het 'herfstblaadje' effect