)!Hij komt dan op een paddock (en wei in de zomer) met schuilstal te staan met een shet (ruin), Haflinger (merrie), KWPN (merrie) en Fries (dominante ruin). Mijn paard is een ruin en altijd erg (soms te) enthousiast naar andere paarden.
Nu wordt hij alleen op z'n huidige plek (ook buiten) vaak opgejaagd door een merrie en ruin, waardoor hij al angstig wordt als ze bij hem in de buurt komen. Ze jagen hem bij z'n hooi weg (terwijl er op verschillende plekken verspreid hooi ligt) en er is zelfs een periode geweest dat hij niet eens (genoeg) water durfde te drinken (steeds als ik hem pakte dan had hij enorme dorst). Ook is hij getrapt en gebeten door ze. Er was helaas geen oplossing en dus geen prettige situatie.
Nu wil ik dit uiteraard niet nog een keer meemaken! Dus hoe kan ik de ontmoeting met de nieuwe paarden het beste laten verlopen? De staleigenaar heeft voorgesteld om m'n paard eerst alleen met de Fries (dominante ruin) in de buitenbak te zetten en als hij dan "geaccepteerd" is, hem bij de rest te zetten. Wat vinden jullie?

)