Schrapen en stampen

Moderators: Coby, Nicole288, SayaJones, A_nouk, C_arola, Dyonne, petraaken, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

emilyslaluna

Schrapen en stampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 19:51

Hallo,

Mijn 7 jarige merrie wordt best snel ongeduldig als ik even wegloop. Ze gaat dan met haar been schrapen. Ik wil dit graag afleren maar ik weet niet hoe. Ik heb het geprobeerd te negeren, ik heb het afgewezen en nu schreeuw ik haar naam uit als ze het doet. Ze stopt even en dan gaat ze weer door.

Ook als de hoefsmid bezig is dan gaat ze terwijl ze op 3 benen staat, met nog een been stampen (dan staat ze kort op 2 benen). Dat doet ze uit verveling. Ze blijft dan wel gewoon braaf staan maar het maakt het soms wel wat zwaarder voor de smid. := .

Mijn 3e punt is doordat ze weinig geduld heeft, blijft ze niet lang stilstaan als ik ergens mee bezig ben. Als ik iemand tegen kom en we even willen praten, dan houdt ze het echt niet lang vol om braaf stil te staan.

Dit zijn allemaal kleine dingetjes die horen bij een goede opvoeding. Dat moet ik dus gaan doen: opvoeden!
Daarom vraag ik om jullie advies om mij bij deze 3 punten te helpen.

Alvast bedankt!

RoyceMack

Re: Schrapen en stampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:24

Dat is aandacht vragen.
Het is moeilijk, maar negeren is de enige manier om t af te leren. en dat moet je volhouden. heel lang. gewoon met je rug naar dr toe gaan staan als ze t doet. niet schreeuwen.

no touch, no speak no eyecontact:) (Cesar Millan:P)

29032015 <3 // 19092015 <3

gretoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:28

Mijn paard doet dit helaas ook.... al word het wel veel minder.
Ik heb het ook genegeerd... maar op sommige dagen kan ik t gewoon echt niet hebben of doet ie
t extreem erg.... dan pak ik een aantal borstels en elke keer als ie t doet gooi ik een borstel richting hem,
ik raak hm niet maar hij schrikt wel, ik zeg niks en kijk ook niet naar hm. en ik moet zeggen t werkt nog ook! :-)

Euforie Scandic x Stedinger L1 + 13 :-)

Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

Pinici

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:11

Mijn paard doet dit ook ... Maar waarschijnlijk omdat het zo'n matcho is en ik hem ooit jambette heb geleerd, wat hij nu als een soort 'schrapen voor aandacht en snoep' gebruikt.

Negeren helpt bij mij het beste!

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:17

Helaas ben ik ook in bezit van zo'n paard het is zelfs zo erg dat mijn paard haar buren op school (jawel ik zit op Deurne) aansteekt en nu vervolgens de halve rij loopt te schrapen en te stampen, negeren is overschat dat helpt helaas ook niet, mn borstels en stem gaan er onder lijden en de boven deuren afsluiten maakt het vaak nog erger :S dusjaah ik zit met mn handen in het haar!!! BOKT HELP!

http://www.bengelshaof.nl/
ℒℴνℯ ℒινℯ ℬℯℓιℯνℯ.
Divayen2007 Springen: B+23, L+18 M+2 Dressuur: B+5 Dayano X Contango KWPN Merrie Bruin
Peter 1979 DZZ springen DZ1 dressuur ijslander X newforest klop hengts zwart/bruin (R.I.P 18/7/'14)
Indy 2012 Appaloosa merrie
Veni, Vidi, Vici

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie