Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ga het zeker eens uitproberen en hoop dat het helpt
. 
, succes! 
maar hij is slim en pakt het goed op

shetielove schreef:Hoi ik hoop dat ik je kan helpen:
Mischien moet je je pony laten zien dat aan het touw staan juist leuk is ,door hem daar te voeren of hem lekker aan hooi te laten knabbel . Begin als je hem vastzet (voor de eerste keer) niet gelijk met opzadelen of zelfs een keer niet omdat hgij dan leert dat het niet altijd om rijden gaat en dat hij gewoon lekker kan blijven eten.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Kaylee
en met hooi blijfthij wel staan maar wil het leren zonder dat hij altijd hooi krijgt.

Ibonn schreef:Heel simpel, draadje erachter, tik om weer voorwaarts te gaan, evt zelfs met stroom op draadje. Probleem zo opgelost.
Ze moeten leren dat het niet de bedoeling is om achteruit te gaan en als ik de hele tijd moet opletten met een longe in mijn ene hand, bepaalt mijn paard mijn acties ipv andersom. Korte pijn maar wel met effect

Ibonn schreef:Hij staat toch in de wei ook achter schrikdraad, daar gaat hij ook niet dood van, ik zeg ook niet dat je hem OP de draad moet vastzetten maar wel dat als hij zo trekt, hij ff schrikt en het gedrag doorbreekt. Het kan ook zo zijn dat alleen al de aanwezigheid vh draadje genoeg afschrikt om he gedag te doorbreken en dan ben je er ook maar zonder ongelukken. Want dat truckje met de longe gaat ook niet vanzelf, ff niet opletten en je kan met de brandzalf aan de slag op je handpalmen....
Simpelman schreef:Niet vast zetten aan een touw maar een longe door de muurring laten lopen.
Zo kan hij nooit gaan hangen en heb je 7 meter de tijd om hem op te vangen als hij achter uit stapt.
Heel veel belonen als hij stopt met achteruit stappen en hem weer terugbrengen naar zijn plaats.
) ShamalArabs schreef:Ibonn schreef:Hij staat toch in de wei ook achter schrikdraad, daar gaat hij ook niet dood van, ik zeg ook niet dat je hem OP de draad moet vastzetten maar wel dat als hij zo trekt, hij ff schrikt en het gedrag doorbreekt. Het kan ook zo zijn dat alleen al de aanwezigheid vh draadje genoeg afschrikt om he gedag te doorbreken en dan ben je er ook maar zonder ongelukken. Want dat truckje met de longe gaat ook niet vanzelf, ff niet opletten en je kan met de brandzalf aan de slag op je handpalmen....
ik heb ze anders ook wel gezien die zo schrokken van de schriklint methode dat ze de begeleider omver sprongen. Dan kies ik toch voor die brandzalf.