Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Papegara schreef:Geduld geduld geduld.
Hoe oud is het veulen, waarom is het vroeg van de moeder weg gehaald?
Buiten jou, doen de staleigenaren iets met het veulen?
Staat het veulen ook met andere paarden of alleen maar alleen op stal?
xxcait3 schreef:Met de staleigenaren een gesprek aangaan werkt helaas niet, zij vinden dat ze er alles mee mogen doen als ze willen - en zien paarden ook als objecten. Ze rijden wedstrijden voor de kar, fokken veulens maar bouwen geen band op met hun dieren.. De schoondochter had me daarom gevraagd om met dit veulen te werken omdat ik met wel meer van hun paarden heb gewerkt en dit altijd wel goedging (hackney's onder het zadel ingereden en nog een aantal veulens handmak gemaakt).
We hebben hier helaas geen weide in de omgeving, wel zandpaddocks. Ze is wel helemaal verliefd op mijn paard maar durft niet uit haar stal te komen om hem te volgen (stal is met rubbermatten en houtmot en daar buiten steen). Als mijn paard ook in de deuropening van haar stal staat met mij komt ze sneller naar me toe, alleen is mijn eigen paard heel snel afgeleid door paarden die er naast staan of eten.
Ik had dit veulen ook liever nog bij der moeder gezien of naar een opfok desnoods maar helaas - de eigenaren denken daar anders over en moet ik t hier dus mee doen. Alle veulens die hier stonden staan nu nog op t land maar zullen binnenkort terugkomen en ook van hun moeders gehaald worden. Maar zoals ik al zei ik kan haar niet pakken en ergens anders heen brengen zonder dat ze bang is of mij aanvalt
Neon schreef:In dat geval is mijn advies: wens de staleigenaren veel succes met hun dier en laat ze hun eigen problemen oplossen... je gaat toch zeker niet je eigen in gevaar brengen voor andermans dier terwijl zij dus te pas en te onpas het door jou opgebouwde vertrouwen in mensen afbreken?