Ik heb een Appaloosa pony van 11 jaartjes jong. Ik ben deze week van stal veranderd (had er al een topic over gemaakt) omdat de manier van voeren me niet aanstond. Hij kreeg daar 3 keer per dag 1 schep brok en 1 keer hooi.
Natuurlijk niet goed, helaas waren de lessen best leuk en kan ik nu niet meer in de bak daar rijden (zonder te betalen...), maar gezondheid van pony gaat natuurlijk voor!
Uiteindelijk heb ik kunnen regelen dat hij 1 keer brok kreeg en 2 keer hooi, echt meer kreeg ik er niet uit, dit was wel tijdelijk omdat er nog geen stallen vrij waren op de andere stal. Hij stond op stro dus hij had altijd iets te knabbelen. Goed, hij staat op een andere stalling en hij krijgt 3 keer per dag hooi en 1 keer per dag brok. Hij staat nu op houtsnippers en kan die dus niet echt opeten. Hij komt 's ochtends buiten en krijgt om 12 uur hooi en wordt om 7/8 uur binnen gezet. Nu viel het mij opeens op dat hij absoluut niet meer luchtzoog terwijl hij dat op de oude stal om de 5-10 sec. deed. Vandaag langs geweest om met een vriendin buiten te rijden en begon meteen te zuigen, later in de bak van de nieuwe stal heeft hij het nog 3 keer geprobeerd maar weg getrokken.
Nu is mijn vraag: Hoe kan dit? Heeft het nou met het voer te maken of met de stal zelf?
Misschien dat jullie dit al eens meegemaakt hebben? Want ben best nieuwsgierig, zelf denk ik niet dat dit zo blijft, want hij staat er pas net en hij zoog echt OVERAL lucht.
.