Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sonja schreef:Misschien ben ik wel heel kort door de bocht hoor, maar hoeveel heeft een verzorgster in hemelsnaam te vertellen?
senna21 schreef:Kan je paard goed met de paarden die vlak bij haar staan?
Heb je al eens geprobeerd om je paard te verplaatsen naar een andere box.
Het kan zijn dat je paard voernijd heeft t.o.v. haar huidige 'buren'.
MarZarascha schreef:Sonja schreef:Misschien ben ik wel heel kort door de bocht hoor, maar hoeveel heeft een verzorgster in hemelsnaam te vertellen?
Als je daarzo voor de 1e keer komt zie je niet dat het een verzorgster is.. Dan denk je gewoon dat het de dochter van de eigenaresse is. Kennen elkaar al heel lang, hebben veel meegemaakt. Dan krijg je dat soort dingen. Maar ik snap hen ook wel, op dat moment gaat het hen tijd en moeite kosten en persoonlijk zou ik dat ook niet dagelijks voor een ander doen. Ik ben allang blij dat ze mijn hooinet ophangt nadat ze gevoerd heeft..![]()
Ik was meer op zoek naar een oplossing voor mezelf. We zaten ook al te denken aan schuimrubber aan de onderkant. Dat schrapen dat is voor de hoefsmid.. Zolang ze maar niet iedere week kreupel is..
Sonja schreef:Nee, dit gaat om het behoud van een paard. Dan moeten afspraken indien nodig gewoon aangepast worden.
Mensen vergeten dat het PAARD en zijn welzijn voorop horen te staan.
MarZarascha schreef:Sonja schreef:
Als je daarzo voor de 1e keer komt zie je niet dat het een verzorgster is.. Dan denk je gewoon dat het de dochter van de eigenaresse is. Kennen elkaar al heel lang, hebben veel meegemaakt. Dan krijg je dat soort dingen. Maar ik snap hen ook wel, op dat moment gaat het hen tijd en moeite kosten en persoonlijk zou ik dat ook niet dagelijks voor een ander doen. Ik ben allang blij dat ze mijn hooinet ophangt nadat ze gevoerd heeft..![]()
Ik was meer op zoek naar een oplossing voor mezelf. We zaten ook al te denken aan schuimrubber aan de onderkant. Dat schrapen dat is voor de hoefsmid.. Zolang ze maar niet iedere week kreupel is..
Je staat daar toch in pension?
Dus je betaalt toch voor de 'moeite' die ze dan zouden moeten doen?
Ik snap het problem niet zo, eerlijk gzegd. Het is zó simpel op te lossen. Het enige wat degene die voert hoeft te doen is de brok in een teiltje of emmertje scheppen ipv in een voerbak en die bij jouw paard op de grond zetten.
Als een stalhouder daar al te beroerd voor is, dan hoop ik niet dat je paard ooit ziek wordt en medicijnen moet krijgen, of kreupel wordt en meerdere keren per dag afgestapt moet worden...
opisop_shop schreef:ben je er zelf dagelijks?
Heeft ze echt zoveel voer nodig?
Zou je niet een klein beetje kunnen laten geven en dat jij als je er bent de rest geeft?
Of zou ze dan alsnog schrapen als zij haar portietje opheeft en de buren nog niet, maar ik neem aan dat de shetjes ernaast ook nauwelijks iets krijgen?
Sammie schreef:waarom heeft je suiker en zout apart? Dat zou ik schrappen. Niet dat dat helpt in het gedrag, maar in goed voer zit alles wat een paard nodig hebt en suiker en zout zijn twee stoffen die een paard niet '' extra " nodig heeft.
Het gedrag zelf zal je haast niet op kunnen lossen. Als dit er eenmaal in zit.. Het enige dat misschien nog kan helpen is haar niet naast andere paarden zetten, als eerste voeren en zoveel mogelijk met rust laten met voeren. maar ik vrees dat dit er niet in zal zitten als je op een pensionstal staat.
Is zoet en dat wil een lichaam wel, maar dat wil niet zeggen dat het goed is voor een lijf
Sammie schreef:ook voedingssupplementen zijn niet nodig als je compleet voer geeft. Zelfs een zoutblok is niet nodig. In de zomer, als ze veel zweten zou je dat bij kunnen voeren omdat ze via het zweet kwijt raken. Ik zou dan zelf nog eerder kiezen voor een zoutblok dan los keukenzout.
Tuurlijk vinden ze suiker niet erg om te krijgen. De meeste mensen ook nietIs zoet en dat wil een lichaam wel, maar dat wil niet zeggen dat het goed is voor een lijf