Paddock

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gillianx

Paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 23:04

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een leasepony gehad. Een arabiertje, een schat van een beest. Superlief onder het zadel, maar met buitenwandelingen was ze weleens schrikachtig. Ik lease haar nu niet meer, maar ik wilde dit toch even delen:
In de tijd dat ik haar had, wilde ik haar in het paddock zetten, maar al onderweg naar het paddock begon ze zenuwachtig te doen. Eenmaal samen in het paddock (ik had haar halster nog niet afgedaan) begon ze nog net niet te steigeren. Ze stond wel op het punt om er vandoor te schieten.. En nu vroeg ik me af of meerdere paarden dit doen, en waarom. Het kan misschien zijn dat ze bang is, maar je weet maar nooit toch?

xx

nienke555

Re: Paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 13:25

Misschien vind ze iets wat bij de paddock staat wel eng.?

BvanhetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:12

Om erachter te komen wat precies het probleem is moet je veel meer weten en ook het gedrag van de pony zelf zien... Liet je haar vervolgens alleen in de paddock achter? Of stond ze met meerdere paarden?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 21:14

Of gewoon niet goed op gevoed en dus nooit geleerd om netjes in de paddock gezet te worden
en netjes te wachten tot haar halster af gedaan werd.
Sommige mensen laten hun paard bijkans 100 meter voor een weiland of paddock al zo ongeveer naar
binnen stormen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:06

Eens met Sjolvir, klinkt als een opvoedingsprobleem. Streng zijn en desnoods helemaal terug naar stal en nog eens proberen (of een rondje werken aan de hand in de paddock ipv lekker los lopen wil ook wel eens helpen). Pas als ze zich gedragen gaan ze los bij mij..

krista1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 23:30

Spoken vooral jonge paarden n heet hoofden hebben last van spoken