Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

en 5 min later zag ze een witte waar ze mee wou brullen

Narita schreef:Hier had ik een tijdje geleden ook een topic over, misschien kan je daar nog wat in vinden!
[OPG] Kan een paard onderscheid maken tussen verschillende rassen?

mika11 schreef:Er zijn best veel mensen met een groot rijpaard die een shetje erbij hebben als gezelschap.
Dat gaat dan ook goed, ook al zijn het heel andere types.
Maar misschien is het dan ook, omdat ze dan alleen elkaar hebben.
Authentic schreef:Ik denk dat het vooral gebaseerd is op kleur, mijn paard schrok vroeger altijd van gevlekte paarden, die waren dóodeng. Nu staat ze met 2 gevlekte op het land en zijn ze niet meer eng.
Pony heeft vast veel slaag gehad, want ik was er ook niet van gediend
Paard bij ons op stal kijkt wel even op als ie een fjord op wedstrijd ziet, maar als ie dan ziet dat het niet de goede is is het ook gelijk niet meer interessant.
Dieselpaard schreef:Op mijn vorige stal stond paardlief met 7 anderen. 4 daarvan waren Friezen. Die 4 stonden altijd met elkaar en lieten de KWPN'ers echt links liggen. Mijn paardenvriend (KWPN) deed ook echt niks met Friezen en stond altijd keurig op zijn maatje te wachten bij het hek (wanneer deze eventjes wat later was). Ik heb dit altijd wel bijzonder gevonden...
Simpelman schreef:Het heeft naar alle waarschijnlijkheid te maken met de inprenting van het moeder beeld.