) ben ik de eigenaresse van [***], een vierjarige KWPN. Ondanks dat hij nu lekker aan het puberen is, ben ik heel blij met hem!Sinds een week of 2/3 wordt hij steeds onrustig als hij nog in het weitje of in de paddock staat. Hij ging steeds draven/galopperen, stond bij het hek etc. Het begon steeds eerder, telkens als het donker werd. Hij staat altijd samen met een ander paard en overdag gaat dat prima, hij eet gewoon rustig door. Vandaag om 21.00 haalde ik het andere paard eerst binnen (wat ik altijd doe, een enkele keer andersom maar ook dan doet hij zo) en liep terug om [***] binnen te halen. Hij was keihard aan het rennen, ging steeds bijna onderuit en zijn ogen waren wit weggetrokken. Toen ik hem na een minuut of tien te pakken kreeg (normaal blijfthij altijd rustig staan, dit was de eerste keer dat hij niet gelijk kwam, de vorige keren als hij ging rennen kwam hij we gewoon). Toen ik het halstertouw had vastgeklikt stond hij helemaal te trillen en ging bijna zitten. Hij draafde de stal binnen, ik heb hem toen nog even gepoetst en probeerde hem rustig te krijgen, dit lukte na een minuut of 15. Uiteindelijk stond hij wel gewoon rustig op stal, at gewoon zijn slobber etc.
Ik dacht eerst aan nachtblindheid, maar hij stopt gewoon op tijd voor het hek, ontwijkt takken etc.. Ik kijk het deze week even aan, maar vond het echt eng om te zien hoe hij zo flipte.. Hij heeft twee jaar in de opfok gestaan, gewoon 24/7 buiten en werd bij zijn oude eigenaar om 18.00 binnengehaald, ze reed wel gewoon savonds en heeft nooit wat gemerkt. Ik ga gewoon even kijken hoe het gaat deze week, maar ben wel echt geschrokken. Het lijkt wel alsof hij gewoon echt bang is in het donker. Ik ben benieuwd of bokkers misschien een idee hebben wat het kan zijn?
?!
Gelukkig ramt ze me momenteel gelukkig pas rond half zeven wakker)