Sinds eind juni/begin juli hebben we een trailer zodat ik wat vaker weg kan en als het slecht weer is oid ergens binnen kan gaan rijden. Helemaal mooi natuurlijk.. Alleen het probleem, mijn paard staat totaal niet rustig op de trailer. Ze loopt er gewoon makkelijk in maar als de achterklep dicht is en ik het deurtje ook dicht doe begint het..
Ze begint te schrapen over de grond, wiebelen, niet stil staan etc. Nu dachten we, dat gaat wel over na een tijdje, als ze er wat vaker in heeft gestaan, niet dus.. het word alleen maar erger. Als we terug rijden gaat heel de trailer vaak op en neer en het ik vind het eng om er mee te rijden (mijn moeder helemaal, mijn vader maakt het niet zoveel uit) De afgelopen 2 x heeft ze met de terugweg ook geplast in de trailer.
ze komt er ook altijd een beetje klammig uit, niet echt bezweet maar ook niet zoals ze erop is gezet. Eraf lopen doet ze ook gewoon normaal. Als ik het deurtje open doe (doe ik zo snel mogelijk want ze wil niet blijven staan als de auto al stil staat) komt ze voor mijn gevoel over als angst maar ik twijfel.. Mijn vader zegt dat als ze het echt eng vind dat ze er dan ook niet zo makkelijk op zou gaan.
Is dit dan gewoon ongeduldigheid?
Wat kan ik er aan doen behalve gewoon blijven rijden met de trailer?
Alvast bedankt!!