Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gracy schreef:Mijn merrie had ook dat probleem, en op advies van ons hoefsmid hebben wij een osteopaat laten komen. De osteopaat had ontdekt dat de bekken van mijn merrie waren scheef. Waarschijnlijk was ze tijdens het spelen achterovergeklapt op het land.
Het is inmiddels helemaal weer goedgekomen en ze kan nu zonder probleem haar achterbenen omhoog houden voor de hoefsmid.
Je kunt een osteopaat laten komen om hem te onderzoeken.. misschien is er wat gebeurd in het land or heeft hij vastgelegen in zijn stal..
dan bedoel ik gewoon af en toe je paard vastzetten, proberen een voetje te laten geven (doet hij dat niet, kan je ook een beetje tegen je paard aanleunen waardoor hij zijn evenwicht op de andere kant moet zetten en je makkelijker een voetje kan laten geven) en ook al lukt het maar een klein stukje, dan zou ik een klopje, beloning of snoepje geven, waardoor hij weer zijn voetje gaat laten geven. succes niet gegarandeerd
x L0veMyHorse schreef:Probeer eens dat jij hem afleid met bijv. een snoepje en ondertussen probeert iemand anders zijn been te pakken
Zo is je paard gefocust op jou en geeft hij zijn been misschien wel