Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jetta schreef:Je moet je paard desensibiliseren voor dingen boven haar rug. Omdat je moet weten hoe je dat doet, haal je er een ervaren trainer bij, die dit kan. Elk paard kan vanalles leren accepteren.
uiteindelijk kan ik het er vaak zo op "gooien", maar de volgende dag is dit weer weg
) op de rug op op de achterhand met poetsen. (net zolang tot ze ontspannen). Als ze wat rillerig zijn voor dingen op de rug dan gooi ik het er desnoods 100x op tot hij er geen kik meer op geeft, dan nog een paar keer en dan is het goed. Probeer ook verschillende dingen te vinden, lege voerzak, plastic zak op de rug, ballon, net wat er in je buurt ligt.. Een paard desensibiliseren is echt niet moeilijk. Elke dag consequent herhalen en uiteindelijk zal het wel slijten. Bij de een gaat t sneller als de ander. wortelsussie schreef:Mijn paard heeft dit ook. Ze is nu 10 en t is nooit meer of minder geworden. Kan ook absoluut geen jas op der aan of uit trekken of deken ervan af halen als ik erop zit.
Ik heb t geaccepteerd, we hebben van alles geprobeert zodat ze t niet meer eng vind mar tevergeefs.