Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
capopjekop schreef:LoveCaesar schreef:Nee dat hoeft niet want ik heb al heel veel pony's beleerd maar die waren allemaal wat ouder dus dan is het ook wat anders
Nee dat is het niet.
mika11 schreef:Op welke manier heb jij al die andere vele pony's dan beleerd?
troi schreef:mika11 schreef:Op welke manier heb jij al die andere vele pony's dan beleerd?
Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk![]()
In alle eerlijkheid is 10 jaar rijervaring erg weinig hoor, helemaal als een groot deel van die tijd bestond uit 1x per week een uur manege rijden.
LoveCaesar schreef:mika11 schreef:Op welke manier heb jij al die andere vele pony's dan beleerd?
Eerst met hoofdstel in met een halster er overheen longeren en dan de volgende x met zadel er op en dat dan 4/5 x doen en dan leunen en dan de volgende x nog een keer leunen en dan De volgende x er op zitten en dan even licht rijden als ze stil staat als ze daar ook van schrikt en dan de volgende x aan de longe stappen enz.
mika11 schreef:Ik vind het wel vreemd dat je veel pony's van 5, 6 jaar beleerd hebt?
Dat is niet echt een logische leeftijd voor een pony namelijk.
Ik vermoed dat ze wel aangereden waren maar verder nog groen waren.
Als ik jou was zou ik er gewoon iemand bij halen die er verstand van heeft.
kleinvosje schreef:"Ik rijd al 10 jaar.." , meisje, je bent 13 volgens je profiel, dan zou je op je 3e voor het eerst op een pony hebben gezeten. Kan hoor, maar dat is geen rijden, dat is zitten. Een kind kan pas effectief goed leren rijden vanaf een jaar of 8-9, daarvoor is het echt hobbelen.
Zoals je het uitlegt hierboven, is een basis- manier om te beginnen emt een jonge pony, maar WEL met een deskundige ernaast. Ga alsjeblieft niet in je uppie rotzooien, ik zie het fout gaan...
LoveCaesar schreef:kleinvosje schreef:"Ik rijd al 10 jaar.." , meisje, je bent 13 volgens je profiel, dan zou je op je 3e voor het eerst op een pony hebben gezeten. Kan hoor, maar dat is geen rijden, dat is zitten. Een kind kan pas effectief goed leren rijden vanaf een jaar of 8-9, daarvoor is het echt hobbelen.
Zoals je het uitlegt hierboven, is een basis- manier om te beginnen emt een jonge pony, maar WEL met een deskundige ernaast. Ga alsjeblieft niet in je uppie rotzooien, ik zie het fout gaan...
Ja ik rij zinds m'n 3e maar toen ik 5 was deed ik al wedstrijden
LoveCaesar schreef:mika11 schreef:Ik vind het wel vreemd dat je veel pony's van 5, 6 jaar beleerd hebt?
Dat is niet echt een logische leeftijd voor een pony namelijk.
Ik vermoed dat ze wel aangereden waren maar verder nog groen waren.
Als ik jou was zou ik er gewoon iemand bij halen die er verstand van heeft.
Ze waren nog nooit beleerd die pony's gingen als een gek bokken en stijgeren als je er op stapte en als je het zadel er op deed.