Paard schraapt met hoeven op de wasplaats

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Paard schraapt met hoeven op de wasplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:53

Hallo,

Als ik me lease paard op de wasplaats zet begint hij tegenwoordig gelijk al met schrappen over de grond.
Tijdens het poetsen is hij wat stil behalve als het te lang duurt.
Loop ik weg bv poetsbak weg leggen of het zadel en hoofdstel pakken enz begint hij alweer gelijk en gaat echt door.
Ik vind het zelf irritant andere mensen natuurlijk ook.

Zet ik het paard na het rijden er weer op begint hij weer.
Dat is denk ik ook wel mijn eigen schuld.
Na het rijden geef ik altijd zijn medicijnen en gelijk zijn eten dit weet hij dus als ik weg loop met het zadel en spullen weet hij er komt eten aan.

Is dit schrappen nog af te leren? Ik heb geprobeerd het te negeren werkt niet of schreeuw zijn naam vanuit de zadelkamer houd het even op een paar seconde maar begint zo weer.

Of moet hij gewoon maar op stal opgezadeld worden maar dat lost het probleem natuurlijk ook niet op.
Ik denk zelf dat het echt aandacht vragen is....Met andere dingen weet ik ook dat hij echt een drammer is.
Hij is nu 20 jaar of gewoon het maar blijven negeren en geen voer meer geven op de wasplaats eerst op stal zetten en daar zijn voerbak neerzetten. Hopen dat na een paar maanden het schrappen ophoudt?

Groetjes

emily68

Re: Paard schraapt met hoeven op de wasplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:57

Idd geen voer meer geven op de wasplaats, na een paar weken houdt hij er dan wel mee op.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:02

Idd dit is aandacht vragen. Niks op zeggen of doen en al helemaal niet 'belonen' met voer dan stimuleer je het juist.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:20

Zoals er al gezegd word is dit inderdaad aandacht vragen. Negeer dit gedrag en ga gewoon verder met waar je mee bezig bent.

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:24

Ik ken iemand en die gooide gewoon een borstel die kant op, wel mis natuurlijk :+
Ze leren het wel snel af zo! :j

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:25

MAAR: vooral NIET bij schrikachtige paarden doen!! Dit was een nergens bang voor, koudbloedige paard, maar toch schrikken ze wel....
Bij de meeste paarden is dit wel zeer af te wijzen!!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:29

Mijn paard doet dit ook, hoewel ze nooit eten krijgt op de poetsplaats.
Als ze los staat doet ze het niet. Ik volg dit even!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:30

Schrapen is voelen voor paarden ik zou me er niet zo druk over maken tenzij hij geen hoeven meer over houd en wat andere mensen er van vinden lekker links laten liggen.
Verder zijn eten in zijn stal geven ipv op de poetsplaats op de poetsplaats poets je en daar hoort geen eten, stal is eten en dat hoor je hem ook te leren.
Ongewenst gedrag negeren want reageren op ongewenst gedrag ook al is het negatief is een beloning, want je reageer.

SharonZ Wat een goed idee van jou zeg :n mag ik bij mijn paard bij ongewenst gedrag de hele poetskist wel naar haar hoofd gooien eer ze reageert . :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 07:48

Ik gooi niks naar hem toe straks gaat hij hangen van schrik en als alles los schiet klapt hij zo tegen de muur aan achter hem.
De hoefsmid is dinsdag geweest en hij zag wel dat Lorenz veel loopt te schrapen.
Klopt ook hij doet dat de hele tijd op de wasplaats blijft drammen.
Maar stop nu inderdaad met eten geven op de wasplaats en proberen te blijven negeren.
Kijken hoe het over een paar weken is.

RachelIndy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:02

dat deed mijn vorige verzorgpony ook.
sochtends ging ze naar buiten en dan mestte ik haar stal uit en om 5 uur ging ze op stal. om 6 uur lagen er dan weer allemaal drollen in dus zette ik haar even buiten de stal (vast) en dan ging ze altijd schrapen deed ze ook op de poetsplaats en dan gooide ik gewoon een bostel haar kant op. (wel mis natuurlijk) maar die schrok nergens van maar als ik dan met een borstel gooide stopte ze en als ik weg liep begon het weer :') na een paar weken stopte ze er wel mee *\o/*

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:06

Die van doet dat ook, alleen als hij vast staat en ik sta een paar meter verderop. Of idd als ik wegloop om mijn spullen op te ruimen. Ik laat het hem altijd doen. Na drie keer schrapen is het klaar. Of blijft hij in de lucht doorgaan.
Hij heeft vrij snel doorgehad dat het geen zin heeft om te gaan schrapen. Geduld is een schone zaak en hij heeft hem al aardig door.