Dwz: Bitloos en of boomloos gaan rijden, parelli gaan doen, paarden 24/7 buiten zetten ipv ('s nachts) op stal en noem alles maar op.
Nu ben ik eigenlijk wel eens benieuwd of er net mensen zijn die andersom zijn overgestapt.
Die dus eerst NH gericht bezig waren en er bijvoorbeeld achter kwamen dat dat toch niks voor hun of hun paard was en weer terug 'traditioneel' zijn gaan rijden.
Dus terug met bit, boomzadel, met zweep rijden en sporen actief les volgen in bijvoorbeeld dressuur, springen, western etc. Ipv ontspannen buitenritjes maken.
Ik wil hier geen discussie starten over wat beter is, want daar heeft iedereen zijn eigen mening over, ik ben er gewoon benieuwd naar of er mensen zijn die NH dus niet bij zich vinden passen.
Graag alleen reacties als je ook daadwerkelijk dit met je paard gedaan hebt en niet 1x met een halster in de bak hebt gereden ofzo.
En graag hoor ik dan natuurlijk ook de hoe, wat en waaroms!

PS: Sorry als het verkeerd staat, wist niet goed waar ik het moest posten.

Het doorslaan gaat alleen zo makkelijk en dat is waar ik de mist in ben gegaan. Mijn pony raakt momenteel al in paniek als ze alleen op stal staat omdat ze altijd op maneges heeft gestaan dus rust is wel geboden maar consequentheid ook zeker wel! Ben ik nu niet duidelijk dan wandelt madam over een x aantal weken kats over mij heen. In het wild krijgt zo'n dier 600kg op zich tijdens een trap dus mijn platte hand op sommige momenten geeft haar meer schrik als pijn. Een volledig traditionele ruiter wil ik mij niet noemen maar een NH mens ben ik ook niet meer gelukkig. Doe waar jij je goed bij voelt en doe ook waar het paard zich fijn bij voelt. Dat is de basis en vriendelijk, rustig maar wel consequent zijn heeft ieder dier nodig. Ook mijn kitten van enkele weken oud