Zij vertoond apart bijt gedrag de laatste 2 maanden naar haar soort genoten toe
vanochtend ging ik haar poetsen in de paddock, daar staan twee andere soort genoten bij in (een ruin en merrie)
Ik stond haar te poetsen daar genoot ze duidelijk van, op eens neemt ze een sprint en grijpt de ruin in zijn rug vast
Hij had twee kale plekken langs de ruggengraat dat was niks ernstigs.
ze kwam meteen daarna naar mij toe gelopen en vervolgens kon ik haar verder staan poetsen.
Dit gedrag zie ik niet altijd aankomen meestal wel, dit keer deed ze haar oren ook niet plat, ze stuift erop af en bijt meteen.
In de avond moeten de paarden van haar rondjes lopen, als de paarden dit niet doen. gaat ze staan jagen in ergste geval als ze niet doen wat zij zegt, gaat ze soms bijten tot dat ze wel naar haar luisteren, dat zelfde geld voor kroelen zij bepaalt wanneer er geknuffelt wordt en niet andersom.
De ruin en de merrie staan met kale plekken wat ik niet fijn vindt, (ze kan ook niet alleen buiten staan) wel even maar niet de hele dag
door.
Het is altijd een dominante merrie geweest, en altijd de baas geweest over andere soortgenoten. dit gedrag wat ze nu laat zien tegen over haar soort genoten heeft zij nog nooit eerder gedaan.
Wie weet waar dit aparte gedrag vandaan komt.