ik ben bezig om schriktraining te doen met mijn jaarling ik laat haar over zeil heen lopen, zet een trap neer, leg een zeil over de trap, emmers waar ze tussendoor moet, paraplu enz ik hoop dat mensen nog meer leuke ideeën hebben!
ik volg! een zeil met water erop doet het ook goed
Unique6
Geplaatst: 08-08-13 18:31
Je kunt aan een tak wat linten knopen, hem iemand laten vasthouden en eronderdoor lopen. Of als het hard waait kun je ook met plastic zakken werken. Haar aan de zweep laten wennen, rustig aan. Voor de rest staat er vast wel iets op het internet
Bij ons op stal hebben we laatst iemand gehad die normaal gesproken de paarden voor de politie traint. Dingen die ze oa opgezet had waren:
*Oranje pionnen neer gezet op een rij en daar moesten ze tussendoor lopen. *Later de pionnen op z'n kant en moesten ze erover heen stappen. *Zeil en kleed op de grond, om overheen te lopen. *2 Hindernissen neergezet in de lengte naast elkaar waardoor er een paadje ontstaat. Hier moesten ze tussendoor lopen. Later heeft ze aan beide zijde's een zeil opgehangen. *Met een paraplu en/of vlag in de buurt komen. In ons geval vast houden als je erop zat, maar kan er natuurlijk ook naast. *Hindernisstaanders met in de bovenkant een parasol, ook hiervan 2 waardoor ze onder een soort tunnel heen moesten. *Sterke plastic zakken met daarin stro, hierover heen laten stappen. *Soort verende kussens waar ze overheen moesten lopen *Een zeil over hun rug leggen. *Grote fitnesballen/paardenvoetbal laten rollen en als ze durven ze er tegen aan laten lopen zodat ze hem weg voetballen. *Zo'n gastoeter, maakt een hoop herrie *Ratel, maakt ook herrie *En ze heeft bij ons aan het einde ook vuurwerk (rotjes) afgestoken.
Maar goed dit is te intensief om allemaal met een jaarling te doen. Maar je kan wel steeds iedere keer wat anders doen. Maar hou het kort met een jaarling, 10/15 minuutjes is lang zat! Het is geestelijk heel zwaar voor ze. Mijn merrie van toen bijna 5 was echt helemaal gesloopt van alle indrukken al deed ze het super!!!!
Pastis
Geplaatst: 08-08-13 18:49
Mijn ruin (19) was helemaal onder de indruk van zo'n blauw opblaaszwembadje. Dit hebben wij regelmatig geoefend, samen met zo'n blauwe plastic schelpzandbak. Ballonnen, fitnessbal, vlagjes e.d zijn ook altijd leuk om in piste te leggen.
Wij hebben ook een keer schriktraining gedaan en wij gebruikten hierbij: - Doorgang met linten (2 hindernisstaanders en daartussen een stok met linten) - Vlaggetjes en ballonnen - Grote vlag - Kliko - Tent - Plastic flesjes tussen balken waar ze overheen/tussendoor moeten lopen - Zeiltje - Paraplu - "vuurwerk" (sterretjes)
wij hadden van zo'n soort buis een boog gemaakt en daar, verticaal dus, van die wit/rode linten aan gehangen. Dan moesten ze door die linten heen.
Undercover04
Geplaatst: 25-11-13 17:27
Zet ook een een auto neer in de bak, die vond mijn paard tijdens wedstrijden ineens eng.
Ook witte wegmarkering was maar gek toen we voor het eerst de weg op gingen.
Bralindy
Geplaatst: 25-11-13 17:32
C10 schreef:
En als dat allemaal goed gaat, probeer dan eens iets écht engs....een vlieger.
Oh god ja.. vliegers Zijn ze op het strand die dingen aan het prepareren en gaat dat lekker klapperen wanneer je net langs loopt.
Doei paard
Maar leuke ideeën hier zeg! Ga eens een zeil hier op stal scoren en ballonnen doen of inderdaad zo'n boog met lintjes.. misschien vuurwerk voor later want dat vind de mijne HEEL spannend.
Haha ik heb gisteren een zeil neergelegd in de weide. Pony draafde er al na 5 minuten vrolijk overheen. Andere pony vond het heeeeel eng (de oudere pony die nergens bang voor was...).
zeiltje met platgestampte flessen, onder een vliegen gordijn doorlopen, onder rood met wit lint door lopen, skippyballen met paard aan je hand etc. altijd leuk!