Ruin die overdreven reageert op merries

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liempje

Ruin die overdreven reageert op merries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:23

Vandaag kwam een nieuwe merrie op stal en mijn 17 jarige ruin gaat dan letterlijk en figuurlijk door het lint. Ik had hem op stal gezet maar daar stond hij ook te hinniken en te trillen alsof je een hengst op stal hebt staan. Ik heb hem later een wei verder gezet maar nog rennen en hinniken.

Twee jaar geleden heeft hij ook geprobeerd over het hek te komen bij een hengstige merrie, toen moest de eigenaar van stal hem ook uit de wei halen.

Zijn er nou meer ruinen met dit overdreven gedrag? Dit gedrag heeft hij alleen op de wei en ook niet altijd.

mrie

Re: Ruin die overdreven reageert op merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:40

Ja die zijn er, Haantjes zijn het. Ik heb genoeg ruinen gezien die dan ook nog gingen dekken. Geeft allemaal niets zolang ze een beetje monogaam en voorzichtig zijn. Loopt hij ook veel met zijn jojo te spelen?

De een is nu eenmaal wat haniger en dominanter dan de andere. Ik geloof dat het ook beïnvloed wordt door de leeftijd waarop er geruind is.

liempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 18:44

Nee, zijn jojo zie ik nooit :-) Het is alleen vervelend als hij het draad inloopt. Hij heeft gelijk weer een snee op zijn been, gelukkig niet erg maar goed. We zijn gelijk voor een extra stroomapparaat weggeweest want morgen krijgen we weer een nieuwe merrie en volgende maand nog 1 :-) Kan nog leuk worden.... je houdt je hart vast met dat dier.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:49

zolang mijn ruin de enige is die bij de merrie loopt is er niks aan de hand. zodra er een andere ruin in de buurt is gaat hij de merrie opjagen net zo lang totdat ze niet meer in de buurt is bij die ander.... hebben wel eens een merrie gehad die eruit zag alsof ze in de sloot had gelegen zo nat was ze... bleek allemaal zweet te zijn omdat die van mij het leuk vond om der bij de rest weg te houden..

met andere ruinen staan is geen probleem, maar merrie's -.-' denk dat die dan jaloers wordt ofzo :-p

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:52

Mijn 4-jarige jochie is vorige week ook door het draad gegaan om de merries van in de 20 lastig te kunnen vallen _-:( Zal wel op ouder vallen..

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 18:57

De ruin (22 jaar) van m'n zus is ook zo gevalletje!

Als mijn merrie hengstig is, is hij de henst (denkt hij)
Ook probeert hij te dekken. Ik wordt hier niet blij van, dus tijdens de hengstigheid zijn ze even gescheiden. Met een dubbele draad ertussen, anders vliegen ze erdoor heen... komt denk ik doordat ze dan nog contact kunnen maken met een enkele draad.

Ik doe het zo om m'n merrie te beschermen.. want deze ruin springt echt op de merrie...