Goed op de zorgboerderij is een shet , Ze heet Nynke en zij is gewoon mijn allesje en door mij is ze er nog (eigenaar heeft een andere boerderij gekocht en daar zijn alle fokpaarden heen , ook 1 shet van zijn dochter is er heen en met Nynke heeft hij gevraagd wat ik er van vondt , en heb vol tranen gezegd dat ik dat super stom zou vinden
)!Nu wil ik haar conditie weer op peil hebben , ze staat stil nu ivm ontstoken oog en eerder wondjes op haar hoofd. (werkontwijkende shet XD)
Ze zou rond de 20 zitten , en ze kan ruiters tot 50 kilo hebben anders zakt ze gewoon door.. Normaal deed ik haar paar keer per week aan de longeerlijn , stukje stap en stukje draf de galop vindt ze heel moeilijk. Ook wandelde we en een ander nam haar ook geregeld mee , VD is ze dol enthousiast maar de klikker is kwijt en mijn schenen blauw (Heb haar de boks geleerd , maar uit enthousiasme raakt ze mijn scheen
Dit is geleerd omdat ze pas niet echt leuk vondt) Ook speelden we veel , maar de bak hebben we verloren aan materiaal als trekkers en balen met kuil. En grasveld is geen optie , dus al met al wil ik haar naast de fiets hebben en blokjes om. Wat kan ik nog meer doen om die conditie op peil te krijgen? Heb al veel bet van haar af en ze kan best wat spier gebruiken , alles bak gerelateerd valt af..