Heeft mijn paard jeuk aan haar uiers?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjira

Heeft mijn paard jeuk aan haar uiers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 16:12

hoi hoi,

Mijn paardje heeft een hele vreemde gewoonte. Als ik haar aan het poetsen ben dan vindt ze het heerlijk om geknuffeld en gekriebeld te worden. Lekker aan haar oortjes kriebelen of onder haar buik. Dat is nog niet zo heel vreemd. Maar ze tilt ook regelmatig haar achterbeen op omdat ik haar 'ergens' moet gaan kriebelen. Ze staat er dan echt heel debiel bij, als een hond die aan het plassen is (een reu).. en daarbij probeert ze mij steeds met haar hoofd duidelijk te maken dat ik daar 'ergens' moet zijn. Ik heb het vermoeden dat ze wilt dat ik tussen haar benen, bij de uiers, moet kriebelen. Maar als ik daar met mijn hand heenga dan begint ze te slaan met haar staart.. Heel frustrerend want ik wil haar graag kriebelen waar ze jeuk heeft! (nee ik ben niet onderdanig aan haar ;) als ik zeg dat het genoeg is dan houdt ze ook op met 'zeuren' :)) maar ik vind het leuk om met haar te knuffelen :D

Maar goed, hebben meer paarden hier last van? Zouden het haar uiers kunnen zijn? Eerst dacht ik dat het misschien kon komen omdat ze hengstig zou zijn. Maar ze doet het ook als ze niet hengstig is! Ze is trouwens 8 jaar en heeft nooit een veulen gehad. En voor de rest is ze eigenlijk heel normaal :D

Iemand een idee?

BigOne

Re: Heeft mijn paard jeuk aan haar uiers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:13

Het kan best zijn dat er heel veel smeer tussen de uiers zit, neem eens een vochtig doekje of nog beter , geef haar een flinke wasbeurt.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 16:16

Ik spuit haar regelmatig af (met dit weer altijd na het rijden) en spuit dan ook de uiers af. Er zit wel altijd veel smeer.. Kan ik ze gewoon met een milde paardenshampoo meewassen?

LisaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 16:37

Hoeft niet per se aan d'r uiers te zijn. Misschien gewoon iets verder naar achteren op d'r buik.
Mijn pony vind het ook lekker om tussen d'r uiers gekriebeld te worden :D Dan gaat d'r lip in de kriebelstand :P

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 20:20

Bij mijn paardje zat er zo nu en dan opgedroogd smeer tussen haar tepels, wat ik dan ook regelmatig moest weg pulken. Ging ze inderdaad helemaal voor staan, ha ha! Gek genoeg moest ik niet aan haar uier zelf komen, dat vond ze dan weer niet zo geslaagd. :D

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:16

Haha, dit klinkt even heel herkenbaar, mijn shet deed dit laatst ook, best lachen! Op moment zijn er 's avonds van die mini rot vliegjes die vaak onder buik gaan zitten en mijn pony tilde been op en wilde zelf met mond kriebelen onder buik maar kwam er niet bij. Dus ik hielp haar even een handje! Stond er inderdaad ook net als een hondje bij, terwijl ik haar ook daar kriebelde! Maar dat slaan met staart zoals jij zei, deed ze niet.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:32

Mijn merrie vind het ook heerlijk om tussen/naast dr tietjes gekriebeld te worden.
Die draait zich dan echt om en duwt dr kont naar mij toe van "kriebelen maar!"

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:37

haha wat lief , te schattig zelfs

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:41

Oh mijn merrie geniet echt als ik aan haar uiers kriebel, ik doe het de laatste maanden veel te weinig besef ik nu net. Oh gewoon tussen de uiers velletjes weg plukken, aan de tepels zelf kriebelen en friemelen, gaat gelijk haar hoofd omlaag en oortjes schuin, geniet-modus AAN!

Als ik dan weg loop komt ze ook gelijk met haar flank naast me staan van 'Je was nog niet klaar'.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 21:48

Hahahaha oooooooooh mijn gekkie is dus niet de enige :) heb haar vanavond even tussen haar benen gewassen, ze was zo bezweet van het warme weer. En haar tietjes ook :) ze sloeg dit keer niet met haar staart dus ik deed het blijkbaar goed *\o/*