Ik poste al eerder over mijn arabisch hengstje dat alles toe laat, nu ja in de wei ben ik zijn beste maatje! Maar daarbuiten ben ik totaal niet het middelpunt van de belangstelling (wat normaal is natuurlijk hij is nog jong) maar het kan soms 'gevaarlijke' vormen aannemen, zonder dat hij het eigenlijk beseft. Hij steigerd als het hem niet aanstaat (buiten de weide, nooit binnen in de wei!) hij zal het nooit doen om pijn te doen of uit slechtheid, vooral uit 'protest'. Hij heeft me bijna tegen een muur geplakt, ik blijf uiteraard rustig mijn zweep laat ik op dat moment naast me liggen, want daar gaat hij nog meer van protesteren.
Binnen de wei ben ik dus zijn maatje, maar buiten is het net een strijd om de baas te zijn. Ook als ik een bepaalde weg neem om aan de hand te wandelen wil hij plots niet meer voorruit (probeer streng maar rechtvaardig te zijn, geef snoepjes bij elk stapje dat hij zet) het vreemde is gewoon dat we er al eerder waren geweest en het toen geen probleem was. Het lijkt ook niet alsof hij bang is, want hij staat heel rustig als er een auto langs komt, hij probeert me te testen. Maar ben er niet tegen opgewassen, heb er zelf een uur gestaan, en niets helpt. Geen voet bewegen! de koppigaard!
Hij veranderd van een lui paardje in een totale SHOWBOM. Terwijl hij altijd buiten staat 24/24, wil niet weten hoe hij is als hij zou binnen staan.
Ik gebruik ook een ketting als ik buitenkom op aanraden van een trainer, zonder ketting is er geen houden aan. Binnen de wei is dit weer niet nodig.
Ik mag ook alles met hem doen in de wei, wassen, borstelen, oortjes aanraken, deken opleggen.
Snap alleen niet hoe hij me ziet? Blijkbaar nog niet als baas.
Hebben jullie wat tips? Aangezien jullie allemaal arabier liefhebbers zijn.
Het is wel een hengst, en wil hem zo houden (voorlopig), ik ga mijn best doen om zo goed mogelijk te trainen. Hoe krijg ik zijn aandacht, net zoals in de wei? Zijn er tipjes?
Ik weet dat velen gaan zeggen trainen en trainen, maar ergens zit het me toch wat dwars.
Groetjes
Julie
Beest heeft het straks zo door, ah.. als ik stil ga staan en dan een stapje zet, dan krijg ik een schijfje wortel. Ze zijn slim zat daarin hoor!