Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aeolusnr1 schreef:je zegt paard kan contact zoeken met andere paard over het draadje.
Ik zou zeggen zoek er een ander paard of paarden bij, en zet ze samen op dezelfde weide, das echt groepscontact dan. Paarden zijn kuddedieren en horen eigenlijk ook samen met andere paarden te staan, dus niet elk paard apart op een eigen stukje land, maar echt samen een groep.
Annemarievzr schreef:Vanochtend al een poging gedaan te reageren maar mijn bericht is nog ergens rondzwervend in cyberspace en nog steeds niet hier aangekomen..... Dank voor de tips! Ik wilde nog toevoegen dat Zimon in zijn ruime stal over de muur (ca 1.20 hoog) bij de buurpony kan (geen tralies ofzo, gewoon echt contact) en je ziet ze regelmatig neuzen of kroelen.Op de wei staat hij met een pony waar hij het goed mee kan vinden en eromheen staan allemaal andere paarden. Dus ook daar heeft hij contact. Ik ben 6 dagen per week met hem bezig en onder het rijden en loswerken is hij juist erg rustig. Als je maar met hem bezig bent! En dan staat hij ook naderhand lekker te dutten op de poetsplaats.
Ik ben zelf echt wel bereid te wachten, maar de staleigenaar wil snel verbetering zien en anders moet ik naar iets anders uitkijken. Hij wil rust op stal. Ik zou het erg jammer vinden als ik weer weg moet want deze stal is op heel veel punten echt ideaal.
@Joolien: nervcontrol is van Pavo toch?
@Sonja, heb je een linkje naar Francis?
@dakotah: succes, dat klinkt wel erg heftig. Gelukkig gaat het nu beter!
Het goede nieuws is dat ik een fijne andere stal heb gevonden, waar ze dit gedrag acceptabel vinden en waar de faciliteiten en weidegang niet helemaal hetzelfde zijn, maar toch nog heel acceptabel. Ik heb nog wat homeopathische korreltjes die ik enkele weken terug heb gebruikt, en nu weer ga gebruiken voor de verhuizing, en ik heb een aanbieding van Bach rescuedruppels (meerdere flesjes) aangeschaft zodat ik hem daar ook mee kan helpen, en ik zie dat hij gewoon kalmeert na een paar weken. Ik heb er vertrouwen in! Naskapower schreef:aeolusnr1 schreef:je zegt paard kan contact zoeken met andere paard over het draadje.
Ik zou zeggen zoek er een ander paard of paarden bij, en zet ze samen op dezelfde weide, das echt groepscontact dan. Paarden zijn kuddedieren en horen eigenlijk ook samen met andere paarden te staan, dus niet elk paard apart op een eigen stukje land, maar echt samen een groep.Annemarievzr schreef:Vanochtend al een poging gedaan te reageren maar mijn bericht is nog ergens rondzwervend in cyberspace en nog steeds niet hier aangekomen..... Dank voor de tips! Ik wilde nog toevoegen dat Zimon in zijn ruime stal over de muur (ca 1.20 hoog) bij de buurpony kan (geen tralies ofzo, gewoon echt contact) en je ziet ze regelmatig neuzen of kroelen.Op de wei staat hij met een pony waar hij het goed mee kan vinden en eromheen staan allemaal andere paarden. Dus ook daar heeft hij contact. Ik ben 6 dagen per week met hem bezig en onder het rijden en loswerken is hij juist erg rustig. Als je maar met hem bezig bent! En dan staat hij ook naderhand lekker te dutten op de poetsplaats.
Ik ben zelf echt wel bereid te wachten, maar de staleigenaar wil snel verbetering zien en anders moet ik naar iets anders uitkijken. Hij wil rust op stal. Ik zou het erg jammer vinden als ik weer weg moet want deze stal is op heel veel punten echt ideaal.
@Joolien: nervcontrol is van Pavo toch?
@Sonja, heb je een linkje naar Francis?
@dakotah: succes, dat klinkt wel erg heftig. Gelukkig gaat het nu beter!
Het heeft weinig zin om te reageren als je niet leest wat er al gezegd is