Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

yentl2010 schreef:Bang zijn we niet ,maar de lol is er deze manier van af
Ik heb geen zin om met een paard te gaan wandelen die constant rondjes om me heen draait dwars door me heen loopt
Moet haar continue corrigeren en uit mijn persoonlijke ruimte houden ,let totaal op niet mij is alleen maar met de omgeving bezig zo gestrest is ze ,moet je zeggen dat is de lol er al snel af

klik haar vast en dan is het ook gewoon goed verder.

en zo meer van die gekke dingen. Dier schrok gewoon los in de wei in de kudde nog van haar eigen scheten
pmarena schreef:Helemaal mee eens, op het ophalen van het paard na dan
In principe ben ik het ook daar mee eens, maar die van mij is zo erg dat als ze het idee heeft dat het bvb. wel eens tijd zou kunnen zijn voor een wormenspuit ofzo, dat ze dan niet komt en dan ga ik haar toch echt halen
yentl2010 schreef:Ik en me dochter lopen normaal de wei in ,ze kijkt naar ons als we aankomen en blijft staan zodat we haar vast kunnen klikken ,,loopt netjes mee niks aan de hand ,tot ze uit het zicht van de paarden is dan begint de ellende
De paarden uit de kudde blijven staan grazen of kijken alleen op ,,de Ruin loopt wel eens mee en als we haar terug brengen komt hij in volle galop naar voren met een hoop gehinnik
. Je loopt namelijk nooit 'normaal' de wei in. Want wat is normaal? Wees je bewust van jezelf, je eigen ruimte en je omgeving. Wees je bewust van je ademhaling, een spier die je zelf aanspant, de manier waarop je het halstertouw in je hand hebt etc.. Wees je vervolgens bewust van deze dingen bij je paard. Spant het een spiertje in de borst aan, verplaatst het zijn gewicht, hoe is de ademhaling. Al die kleine dingen vertellen jou iets over de gemoedstoestand van het paard. 
fjordnina schreef:Sjol: Ik bedoel er ook mee dat als ik wat van ze vraag, dat ze dan ook helemaal met hun aandacht bij mij zijn. Op dat moment wil ik belangrijker zijn dan de omgeving. Als ik de wei uit ben vind ik het helemaal prima dat ze hun aandacht weer lekker op elkaar richten. Het is niet de bedoeling dat ze de hele dag op de uitkijk staan wanneer ik nou kom, dan is er iets niet in orde.
) maar ik denk dat als je gewoon een beetje gaat verdiepen in het horsemanship kwa leiderschap dat het dan helemaal goed gaat komen. (ik heb dat ook met die van mij gedaan en hij begon daar door ook meer op mij te letten en als hij schrikt draait hij zich van mij af met een slap touwtje in plaats dat hij boven op mij of zo zou springen en het vertrouwen zit nu gewoon super goed). maar geef het niet te snel op en kijk of anders iemand in de buurt met je wilt helpen die ook weet hoe hij/zij jouw en je paard kan helpen en eventueel tips geven

We gaan alleen niet dagelijks