Op stal (pension stal) hebben wij een groot stuk land (wei) waar de paarden de hele dag kunnen staan als het dus niet regent. Als ik mijn paard uit de wei wil gaan halen rent ze voor me weg. Dit is natuurlijk hoogst irritant vooral als je der echt niet te pakken meer krijgt. Ik heb een keer 20 - 25 minuten er over gedaan om haar te pakken te krijgen. Ik heb al een paar dingen geprobeerd zoals 2 longeer touwen aan elkaar te maken en dan aan het hek vast geboden en haar proberen in de hoek te drijven en haar dan zo te pakken te krijgen. Dit is heel lastig als je maar gewoon alleen bent. Ook heb ik het geprobeerd met snoepjes maar dat werkt niet ook niet meer omdat ze mij door heeft. Ik heb ook geprobeerd om met een hele bak snoepjes naar de wei toe te gaan en ieder ander paard en snoepje te geven en dan wil zij ook en dan komt ze uiteindelijk wel. Maar ik kan niet iedere dag elke dag iemand anders zijn paard en snoepje gaan geven en dan gaan de snoepjes ook wel heel snel op. Voor de rest heeft ze geen gedragsproblemen of andere kwalen. Dus mijn vraag aan jullie was of jullie nog een of meerdere manieren wisten om mijn paard te vangen?
Groetjes,
Rebel
. Als jij het opgeef heeft het paard gewonnen. En natuurlijk niet boos worden!
Als ze in al die jaren dat ik haar rijd (ruim 5jr nu) 3x spontaan op me af kwam lopen is t veel.