Vorige week heb ik een superleuke en hele lieve 3 jarige merrie gekocht. Vers uit de opfok!
Mevrouw is niet veel in handen geweest, maar als je haar eenmaal hebt... Super braaf.
Nu is het zo dat toen ik de merrie ging ophalen we haar hebben moeten vangen.
Dat betekende longeerlijn achter haar kont, in een hoekje en klik; Halster touw er aan en op de trailer.
Dat ging heel goed en zoals ik al eerder zei: Super braaf! Nou staat ze ongeveer een week bij mij en ze is nog wat onzeker in de groep.
Ze komt wel naar me toe (als de rest niet in de buurt staat) en dan kan ik haar gewoon over haar hoofd en hals kriebelen, niets op aan te merken.
Máár... Zodra ik langzaam met mijn hand naar beneden ga om het halster te pakken, draait ze haar hoofd snel weg, oren plat in de nek en begint ze te stampen met haar voorbeen.
Gister heb ik samen met een vriendin echt een tijdje in de wei gestaan om haar proberen te pakken,
heb daar ook een filmpje van hoe het ging:

(Let niet op mijn gebrabbel tegen Luna, die stond tegen me aan te schuren terwijl ik aan het filmen was.
)Afijn, zoals ik al zei komt ze vers uit de opfok en is ze niet veel gewend. Zo eet ze geen brokjes, snoepjes etc. uit je hand.. Alles alleen vanaf de grond en gister heeft ze voor het eerst uit een bak gegeten wat ze best spannend vond.
Na steeds proberen haar heel rustig te pakken is dit niet gelukt en hebben we het op haar 'vertrouwde' manier gedaan.
Dus, longeerlijn achter haar kont, in een hoekje waar ze dan heel relaxed naar toe loopt, en hupsakee... Touwtje vast en meelopen.
Hoe ga ik dit nou oplossen? Ik heb dit nog nooit gezien..
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat ik haar niet steeds in een hoekje hoef te sturen voordat ik haar vast kan pakken en beter nog.. Wát kan hier de oorzaak van zijn?
Het lijkt wel of dit het enige is wat ze kent?
Afijn, op het filmpje is duidelijk te zien dat ze heel mager is. Daarom gaat ze snachts met mijn veulen op stal om lekker bij te eten zonder dat de rest van de groep haar eten afpakt omdat ze nog zeer onderdanig is.
Ik hoop dat iemand enig idee heeft en mij kan helpen.

Groetjes.