vakantie/citytrip

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jientis

vakantie/citytrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 14:06

Hey,

Ik heb sinds enkele maanden mijn eerste paardje en ben holderdebolder, stapelgek op hem. Hij is 21 jaar en staat op de manege. ik ga nu iedere dag op hem rijden en als dat niet lukt, stap ik hem minimum 20 minuten rond en laat hem wat grazen of zet hem een paar uur op de paddock.
Hij heeft ook mok aan 1 poot die ik iedere dag behandel en hij krijgt glucosamine.
Nu ga ik 2 dagen weg (wat niet onoverkomelijk lang is maar toch knaagt het) Moet ik aan iemand anders vragen om hem rond te stappen? Supplementen geven is op zich geen probleem, anderzijds kan dat ook wel niet zoveel kwaad als ik het eens een dag niet geef.
Het enige wat knaagt is dat hij dan 24uur per dag in zijn stal staat. Dat was weliswaar ook zo toen hij nog niet van mij was en manegepaard was maar nu is hij wel van mij en is zijn geluk mijn verantwoordelijkheid.
Probleem is dat ik niemand voldoende vertrouw bij hem. Hem op de wei zetten, is echt niet zo simpel. Hij stormt echt de wei in. Met hem rondstappen gaat maar gaat hij dat merken dat ik dat niet ben…
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Het veiligste ( voor mij) is om hem gewoon in zijn stal te laten staan maar voor hem is dat zo zielig.
Wat denken jullie en hoe lossen jullie het op?

Imre

Re: vakantie/citytrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:09

Zorgen dat iemand anders het die twee dagen doet en dan zodra je terug bent op zoek naar een stal waar hij minimaal een paar uur per dag op de wei of paddock komt. Dan heb je een gelukkiger paard en geen probleem meer als je een keer een paar dagen weg bent, hij komt dan toch wel buiten.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 15:12

Imre schreef:
Zorgen dat iemand anders het die twee dagen doet en dan zodra je terug bent op zoek naar een stal waar hij minimaal een paar uur per dag op de wei of paddock komt. Dan heb je een gelukkiger paard en geen probleem meer als je een keer een paar dagen weg bent, hij komt dan toch wel buiten.

Wat ik vergat te zeggen, de paarden op de manege gaan wel degelijk dagelijks op de wei als de eigenaar hier toestemming voor geeft maar omdat die van mij niet met andere paarden om kan en dus altijd vecht en andere paarden door de draad jaagt, dus niet. Aan de manege hangt het dus niet hoor. maar dat betekent wel dat ik hem altijd zelf op een paddock moet zetten...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:32

SV --> OPG

Lotusje555

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:19

Misschien is er iemand van buiten stal die je wel voldoende vertrouwd om hem op de wei en terug te zetten, hij zou een stuk gelukkiger zijn als hij even buiten staat :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 09:28

Je kan vragen of de eigenaar van de manege je paard buiten zet. Hij kent dit paard denk ik ook omdat hij eerder van de manege was?
je staat dus nog op de manege? Of vraag het aan een volwassene die dagelijks ook met paarden bezig is.
Misschien leert diegene je paard gelijk dat je paard pas in galop de wei in gaat als dit mag?

Ben je net begonnen met de glucosamine voor artrose? Zou ik toch vragen of iemand dit deze dagen wilt geven en net zoals zijn mokzalf opsmeren op zijn been. Paarden hebben geen poten :+

Er is een centraal topic over artrose op bokt als je het interessant vind.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 20:49

Hey,

Ik heb iemand gevonden die hem zaterdag een uur op de wei zet terwijl zij gaat rijden:-)
De supplementen ga ik ook aan haar geven.
Hij is zo rustig maar als hij de wei opmag ben ik hem niet baas. Daarstraks is meneer gaan lopen. Ik doe het touw van zijn halster maar in plaats van rechtdoor te lopen draait hij zich om en vliegt de grote wei in:-)
Hebben we hem daar laten staan;-)
Mijn koppig aapje:-)