Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

annemerel schreef:Bedankt,
M'n moeder en ik gaan deze week met haar aan de slag en laten niemand ons helpen. We dachten al dat het niet de oplossing was maar dachten ook dat de rest het wel beter zou weten.. We gaan gewoon met z'n 3e in alle rust het doen. Ik ben het ebook al aan het door lezen en het bevestigd m'n gevoel alleen maar.
Heel erg bedankt allemaal want wij gaan het helemaal anders doen zonder dwang.
cissy schreef:annemerel schreef:Bedankt,
M'n moeder en ik gaan deze week met haar aan de slag en laten niemand ons helpen. We dachten al dat het niet de oplossing was maar dachten ook dat de rest het wel beter zou weten.. We gaan gewoon met z'n 3e in alle rust het doen. Ik ben het ebook al aan het door lezen en het bevestigd m'n gevoel alleen maar.
Heel erg bedankt allemaal want wij gaan het helemaal anders doen zonder dwang.
Heel goed dat het ebook je aan het denken heeft gezet! Helemaal zonder dwang zou ik niet doen maar je moet je dwang zien te doseren zodat je paard het niet als dwang ervaart, dat is het verschil. Ook Eddy Modde gebruikt uiteindelijk dwang maar hij weet dat zo om te zetten dat het paard het zelf doet en dat is psychologisch voor het paard een enorm verschil.
Je mag mij ook vragen stellen als je er niet uitkomt, ik werk ook op die manier zoals Eddy, zie de site in mijn onderschrift.
aeolusnr1 schreef:Ieder paard kan je leren om rustig de trailer in te gaan, en dit zonder eigenlijk enig hulpmiddel nodig te hebben.
Maar om tot dat resultaat te komen, is in sommige gevallen een echte training door iemand die ook daarin echt expertise heeft noodzakelijk.
Een paard zoiets laten uitvoeren dat kan door een professional soms binnen de 15min al maar soms kan dat ook tot wel 3uur duren.
Als je het goed doet leert het paard ook echt het goede gedrag, en zal een volgende keer al veel makkelijker gaan , dus neem het voorbeeld in het ergste geval 3uur trainen de eerste maal, tweede maal zal dan amper 30 tot 40min vragen, 3e keer amper 5min en dan heel waarschijnlijk voor gans zijn leven onmiddellijk.
Dit klinkt soms heel onwaarschijnlijk, de mensen geloven het bijna niet, en toch is dat echt zo, het werkt echt wel.
Maar probeer zelf niet op eigen houtje verder, ook al bekijk je de filmpjes van Eddy Modde, of Clinton Anderson of Monty Roberts of en zo zijn er nog duizenden .... Die mensen zijn professioneel met paarden bezig, hebben jaren en jaren erover gedaan om hun kennis en kunde op dat niveau te krijgen , dat doe je echt niet even vlug na.
investeer in goede les, laat een trainer bij je langs komen of ga zelf naar een trainer toe, doe het niet zelf zo zelf verder.
Als je het ziet uitvoeren door zo iemand lijkt het poepsimpel, en eigenlijk is het dat ook, maar das enkel omdat het heel ervaren mensen zijn.