Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
KGasfart schreef:Het is zo plotseling vaak met dr.. Ik ga zeker proberen met die hele kalme aanpak! Tis ook jammer dat ze voelt dat ik zo voorzichtig met dr ben lf zelfs wat bang.. Ze is zo een poppetje om te zien! Lief bekkie enzo en dan ineens HAP
Bowen schreef:KGasfart schreef:Het is zo plotseling vaak met dr.. Ik ga zeker proberen met die hele kalme aanpak! Tis ook jammer dat ze voelt dat ik zo voorzichtig met dr ben lf zelfs wat bang.. Ze is zo een poppetje om te zien! Lief bekkie enzo en dan ineens HAP
Je kan haar bv eerst met de achterkant van je zweep aaien(een nh stok zou beter zijn, geeft je wat meer afstand) zodat je wat afstand hebt en je veiliger voelt. Met de zweep is zoals gezegd wat lastiger in deze, maar het geeft je wel genoeg afstand om haar goed te kunnen zien, dan heb je wat minder last van dat ineens hap, dan zie je het wat beter aankomen.
Niet met de voorkant van de zweep doen, je wil niet perongelijk zwiepen.
KGasfart schreef:Op de manege hebben wij een paardje staan dat echt verschrikkelijk bijt!
Als je de stal in komt en je pakt gelijk haar halster dan doet zij niets, maar als je gaat poetsen oid dan begint zij gelijk te bijten! Dit niet zo zachtjes, maar ze bijt ook echt door! Ze heeft verschillende jassen gesloopt en ook werkelijk bij mensen tot bloedens toe gebeten..
In de les doet zij super lief, maar op stal is het een ramp.
Ze is al nagekeken, maar er is niks gevonden.
Nu draagt ze een muilkorf met poetsen, maar dit is toch geen echte oplossing?!
Er moet iets aan te doen zijn lijkt me.. Zelfs door de muilkorf "valt ze aan".
Ik durf haar stal eigenlijk niet meer in..
Help!
?louiisaa schreef:KGasfart schreef:Op de manege hebben wij een paardje staan dat echt verschrikkelijk bijt!
Als je de stal in komt en je pakt gelijk haar halster dan doet zij niets, maar als je gaat poetsen oid dan begint zij gelijk te bijten! Dit niet zo zachtjes, maar ze bijt ook echt door! Ze heeft verschillende jassen gesloopt en ook werkelijk bij mensen tot bloedens toe gebeten..
In de les doet zij super lief, maar op stal is het een ramp.
Ze is al nagekeken, maar er is niks gevonden.
Nu draagt ze een muilkorf met poetsen, maar dit is toch geen echte oplossing?!
Er moet iets aan te doen zijn lijkt me.. Zelfs door de muilkorf "valt ze aan".
Ik durf haar stal eigenlijk niet meer in..
Help!
heeijjj! bedoel je viana? de nieuwe op de eendekooi?
iik denk persoonlijk dat ze het niet fijn vind als manegepony...
eersst deed ze het nog niet maar nu heel erg
al geprobeerd terug te slaan?
nambi schreef:louiisaa schreef:
heeijjj! bedoel je viana? de nieuwe op de eendekooi?
iik denk persoonlijk dat ze het niet fijn vind als manegepony...
eersst deed ze het nog niet maar nu heel erg
al geprobeerd terug te slaan?
Pardon? Terug slaan? Ik hoop voor jou niet dat je bij mij op de manege komt, want dan kan je gelijk rechtsomkeert maken. Het is hoogst waarschijnlijk niet de fout van het paard, maar van het personeel/eigenaar die dus blijkbaar niet naar het paard luisteren.