Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
quadripes schreef:punt is: het is al verkeerd om te denken dat je tegen sensibele paarden zou moeten zijn, die moet je leren rijden, dat zijn de fijnste paarden die er zijn...
en het paard wordt niet braver, hij loopt constant met zijn hoofd te schudden. het is gewoon een afleiding zodat het paard daar meer mee bezig is dan met de ruiter.
kleinvosje schreef:Zie ik het goed, en ligt het touw over het tandvlees onder de bovenlip? Omdat het dier ook zo die bovenlip optrekt? Beestje wordt inderdaad ook onrustiger in zijn hoofd, en gaat ook de tact in de draf een end verloren. Nee, niet mijn manier...

Volgens mij is het de bedoeling je paard omlaag te rijden, niet te trekken..
Wat tegenstrijdig allemaal. Ik zie de ruiter ook wat halve ophoudingen maken, maar hierbij wordt de zit totaal niet gebruikt, enkel in die mond liggen sjorren. De neusriem, nog zoiets. Extra druk op het neusbeen bij een sensibel paardje, waarom in godsnaam? Ik zou al eens beginnen met een bezoekje van de tandarts, ostheopaat en een andere ruiter/andere rijstijl. Typisch voorbeeld van probleemontwijking om een mooi eindplaatje te bereiken.