Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tigra_ schreef:Wat weerhoudt je ervan om naar een andere locatie te gaan? Ik zou toch proberen om een instructeur te vinden die daar voor open staat en je daarmee wil helpen ondanks dat de eerste keren misschien niet heel goed gaan of je misschien niet aan rijden toe komt maar even wat grondwerk doen. Want mijn ervaring met nerveuze paarden is dat je echt wel moet opletten dat ze niet te ver gaan want dat kan gevaarlijk worden en dus moet je zeker wel weten tot hoever je kan gaan. Als je dan op een andere locatie bent en het gaat niet helemaal zo als het moet misschien dan alleen het paard daar in de bak laten even aan de hand lopen, kijken hoe dat gaat. Je hebt dan wel niet meteen je doel bereikt maar wel een stap dichter bij.
jiehaaa schreef:Jij geeft aan dat het geen heel erg stressmoment is als hij alleen op stal staat omdat hij de andere paarden nog kan zien. Maar voor jouw paard is dat dus anders. Hij wil bij de kudde zijn en ervaart wel degelijk stress.
Als je met de trailer weg wil, gaat hij dan alleen of met een ander paard erop?
Zou namelijk goed kunnen dat de trailerstress ook te maken heeft met het niet alleen willen zijn.
Als we trailerladen om te oefenen gaat het namelijk veel vlotter dan als we echt ergens naartoe moeten, maar dat is gewoon omdat ik zelf wat meer gespannen ben. De stress als hij alleen op stal staat heeft daar echter niks mee te maken, want meestal gebeurt dat enkel per ongeluk (hij komt niet dagelijks binnen dus het gebeurt alleen af en toe eens als ik hem binnen zet voor even en alle andere paarden toevallig naar buiten gaan)