Na lang twijfelen toch maar even een topic openen. Zoals de titel al zegt, ik word er zo moe van. 'mijn' paard staat al bijna anderhalve maand lekker 24/7 op het land. De eerste twee weken gingen prima, geen problemen en als ik haar uit het land wilde halen kwam ze blij en hinnekend naar me toegelopen, ze is altijd al een beetje bang geweest voor het schrikdraad maar verder was er nooit wat aan de hand.
niet afgelopen vrijdag maar die vrijdag ervoor kwam ik aanlopen en kreeg ik geen hinnek en ze kwam niet naar me toe. Achja kan gebeuren dus ik liep naar haar toe inplaasvan andersom. Toen ik bijna bij haar kwam keerde ze om en rende ze weg, misschien had ze haar dag niet, maar dit had ik nog nooit meegemaakt. Ik ben geen opgever dus heb in totaal bijna 3uur in het land gelopen en geprobeerd haar te vangen.. zonder resultaat. ik heb werkelijk alles al geprobeerd: bix, appels, snoepjes, op de grond zitten wachten, met meerdere het land in en haar proberen te vangen, maar ik ben absoluut geen voorstander van opjagen of haar een bang gevoel geven dus alles op zijn tijd.
Vandaag ben ik weer naar de manege gegaan met een vriendin die foto's kwam maken vanwege het lekkere weer, goede kleding aan en alles mee en met mijn goede gedrag en in mijn achterhoofd dat het me na 6x waarschijnlijk weer niet ging lukken, toch geprobeerd haar uit het land te kwijgen.. op alle mogelijke manieren en niks hielp. na 1.5 uur spullen weer gepakt en richting huis.
ik weet dat ik niet moet opgeven want dan beloon ik haar slechte gedrag, maar ik heb echt geen zin meer om naar de manege te fietsen en uren achter elkaar in het land te lopen om haar te vangen. ze staat met nog een paar andere paarden en die komen wel gewoon. ik weet niet wat haar probleem is en ik hoop echt dat iemand een gouden tip heeft... Het is geen optie om erheen te fietsen, dan een uurtje met rust te laten en dan nog een keer proberen want zo heeel dichtbij woon ik niet.
ik word het langzamerhand zat en heb geen idee waarom ze opeens zo erg is omgeslagen..
is hiet nog iemand met zo'n probleem, en hoe is die opgelost?
Alvast bedankt..
sorry voor dit lange verhaal.. ik hoop echt dat iemand me kan helpen

( ze heeft bijna altijd een halster om, maar die heeft ze op een of andere manier afgekregen dsu dat is nog een bijkomend probleem)