Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Daenerys schreef:Mijn paard kan zijn halster afdoen, dat is ook niet zo handig
Wel een vervelend probleem, staat ze kort vast? Misschien kun je haar dan aan een wat langer touw zetten zodat ze zich niet zo 'opgesloten' voelt.
. Heb trouwens later ook al een keer een langer touw gedaan, maar dan let k wel op omdat het touw dan wel erg lang word. maar ook dan gaat ze hangen. nu moet ik haar steeds op de wasplaats zetten met 2 touwtjes aan elkaar zodat ze blijft staan.

Els_175 schreef:Ik heb ook een paard die dat eerst veel deed.
Ben opzoek gegaan naar speciale knopen zodat ze wel vaststaat maar geen opgesloten gevoel krijgt.
http://www.downunderhorsemanship.com/st ... K%20CHROME
Ik zou hier eens naar kijken, werkt super!
Heb er zelf een variant knoop van gemaakt, heeft hetzelfde effect

sallandval schreef:Kan ze al wel vast staan? Ook dat moet een pony leren he.

Cassidy schreef:sallandval schreef:Kan ze al wel vast staan? Ook dat moet een pony leren he.
Met de Aussie Tie Ring heb je de perfecte tool om een paard te leren vaststaan. Weerstand is in te stellen en ze kunnen niet zo gaan hangen dat er iets breekt en zo achterover klappen of dat ze hun nek bezeren of zichzelf ophangen.
) maar kan de tie ring niet vinden.... 

Cassidy schreef:Er zijn paarden die zich daardoor heel erg kunnen bezeren, met name paarden die in paniek raken. Het paard moet leren te wijken voor druk. Een stap naar voren te zetten op die druk. Een paard dat niet vast kan staan en dat nog moet leren, of zich losrukt uit paniek, die gaat deze "wijken voor druk" reactie initieel niet tonen. Hij raakt in paniek omdat hij niet weg kan komen. Een touw achter de oren dat niet meegeeft als het gaat hangen bewijst een paard niet dat hij weg kan komen. De Aussie Tie Ring of de Safe Clip geven altijd mee. Paard leert dat hij weg kan komen. Een paard met nekblessure of dat komt te overlijden omdat hij zich in paniek ophangt hoeft niet meer voor te komen!
En als bewijs hoe dat werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=XeguCqS4YiY
vanaf 5.35 min.