Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

tessa217 schreef:het paard wordt veel gereden en barst van de energie. nu wordt hij voor de nacht buitengestoken en doet het op de wei niet en is rustiger. Het paard krijgt zeker eten, beweging en aandacht genoeg. Elk vrij uur dat ik heb gaat naar mijn paard. Het schrapen met zijn voorbeen doet hij ook als ik hem ergens vastzet en iets moet halen. 's nachts is er geen passage op de stalling en hij doet het vooral dan. Hij kan met zijn hoofd buiten. Hebben ook al geprobeerd het luikje te sluiten voor de nacht maar hij slaagt er nog altijd in om te kappen. Zou graag een oplossing vinden en zeker zijn dat hij gelukkig is. 24 op 7 weidegang is niet echt een aanrader het moment hij zich verveeld en ook al licht er hooi en staat hij met vriendjes begint hij over de draad te springen.
_Anneruth schreef:Ik vermoed dat je paard elke keer zodra hij staat te schrapen of slaan ook aandacht krijgt? Al is in de vorm van een stemcorrectie of iets dergelijks. Je zal het moeten negeren, hoe moeilijk dat soms ook is. Zodra zijn gedrag niet het voor hem gewenste resultaat oplevert, houdt hij er mee op.