Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
leroyy1993 schreef:donderdag heb ik hem eerst laten galoperen was het zo beu later kwam die heel lief naar me toe maar dat blijft ie natuurlijk neit doen iemand tips?

voltige1999 schreef:Hi
Ik heb een verzorg pony die agressief is in de wei
Als ik haar ga halen komt ze met haar oren in haar nek
Achter me aan, eerst probeerde ik haar nog weg te sturen
Met longeerzweep maar dat hielp na een tijdje niet meer
De eigenaar vind dat ik gewoon moet blijven staan
Wat moet ik hier aan doen?
Alvast bedankt
Icrack schreef:Dat probleem heb ik ook gehad in het verleden.
Ik maakte me groot, en ben op mijn plek blijven staan. Eénmaal binnen bereik heb ik um een fikse mep op de neus gegeven met het touw en heb um weg gejaagd. Toen ik richting uitgang liep hoorde ik heel zachtjes iemand achter me aan sjokken ...drie maal raden![]()
Nooit geen probleem weer gehad! Het is idd een kwestie van de leiding over willen nemen (dominantie) Jonge dieren willen dat nog wel eens proberen.
Neem anders iemand mee die niet bang uitgevallen is en durft op te treden, zo kun je de "kunst" een beetje afzien
lissie_zigor schreef:Niet slaan... weten jullie wat een leider is? Een paard ziet iemand als leider, als hij diegene zodanis vertrouwd dat diegene hem kan beschermen als er gevaar dreigt. Dat us een leider. Met kracht win je nooit.. Wat wil je doen tegen 600 kilo? Succes met slaan, schoppen enz. ik denk persoonlijk dat je dit probleem op een andere manier moet oplossen die veel sneller effectiever is. Lekker joh, dan sla je hem en dan verwacht je dat ie de volgende keer netjes naar je toe komt? Haha dus als ik jou een mep geef vind jij het ook leuk om me nog een keer te zien? Haha succes!