Onrustig in trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Onrustig in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 21:44

Hoihoi!
Ik heb een super braaf paard die altijd super in de trailer staat. Maar vanavond had hij is de trailer gepoept tijdens de heen weg. M'n pa heeft het toen naar voren geschoven, had ik niet goed gemerkt en op de terug weg was die onrustig stampen,duwen noem maar op.
Want doen jullie als je paard onrustig in de trailer is door een dingetje wat eens anders is dan anders?
Je kan moeilijk langs de weg stoppen en waarschijnlijk heeft het geen zin? Maar door rijden geeft ook zo'n vervelend gevoel...
Hebben jullie ervaringen/tips?

Edit: als jullie je af vragen wat die poep er nou mee te maken heeft, meneer houd ze voeten graag schoon :))

fuego3

Re: Onrustig in trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 21:48

toch zou ik door rijden , ik zou bang zijn dat ze de link gaat leggen dat jij stopt als hij onrustig word.
oke er zijn natuurlijk situaties waarin je geen andere keuze hebt als stoppen. je trailer hoeft ook niet op zijn kant oid.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:19

Ja idd, daar ben ik dus ook bang voor. En wat kan je eenmaal doen als je langs de kant staat? De reis duurt dan alleen langer..

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:30

Ik zou gewoon doorrijden, de volgende keer de mestboy mee en ut uit de trailer halen ipv naar voren schuiven. ;) Als je stopt denkt je paard idd dat er wat aan de hand is wat zijn onrust misschien nog erger maakt. Jammer voor meneer dan maar een keer vieze voeten :P
Normaal staat hij toch wel rustig op de trailer of dat ook niet?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:32

Normaal staat die super rustig, dus viel vandaag goed op dat die onrustig was. Poep mogen we niet uit de trailer halen op dat terrein.. Dus voortaan maar een emmer mee en die volschepen en in de zadel kamer zetten :=
Inderdaad jammer voor meneer dat ze benen vies worden, maar ik baalde ervan dat die dan zo zich aanstelt :)
Hopelijk dat die de volgende keer weer gewoon zonder problemen erop staan enzo..

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:41

Dat geloof ik. Wat een ijdeltuitje zeg hihi.
Ja de enige oplossing is wat je zelf ook zegt, het dan maar opruimen en in de emmer (omdat je het niet mag weggooien).
Hoe doe je dat dan in de stal als hij heeft gepoept ? Dan is hij vast ook heeel netjes in zijn stal , stel je voor dat ie in zijn eigen poep moet staan hihi.
Aah ik denk het wel toch? Als je zelf ook doet alsof je nooit anders hebt gedaan lijkt me niet dat hij zal gaan miepen ;) en een les voor hem; je poep ophouden in de trailer anders vieze voeten :P

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 22:44

Kan het niet dat het door de mest voorin glad werd onder z'n voorhoeven?
Dan zou ik ook niet op m'n gemak staan als ik geen grip heb of denk te hebben.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:47

@ Charittyy
Z'n stal staat die er gerust in, maar alle poep buiten z'n stal is vies en mag je niet aanraken.. :')
In de bak springt die over de hopen heen en voor de rest loopt die erom heen.. Hij poept altijd op de heen weg, maar dan halen het we erook gewoon uit en is het geen probleem :)
Laatst bijgewerkt door SuzanH op 07-05-13 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 22:49

LBLGypsyCobs schreef:
Kan het niet dat het door de mest voorin glad werd onder z'n voorhoeven?
Dan zou ik ook niet op m'n gemak staan als ik geen grip heb of denk te hebben.

Zat ik ook aan te denken maar het hoopje poep lag rechts voorin tegen de muur en hij stond links voorin met ze voeten, hoopje was helemaal heel toen we hem eruit haalde. Hij heeft met z'n achterbenen dus z'n evenwichtig lopen houden om maar niet in de poep hoeven te staan.. :=

Jessicanina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:06

Misschien een hooinet ophangen, dat doen wij meestal. en inderdaad als je stopt en de trailer ingaat dan worden ze onrustig, omdat ze denken dat ze eindelijk eruit mogen of wat aan de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 13:12

Mijn jongste heeft ook zo'n hekel aan poep,die doet precies het zelfde.Haar stal is ook altijd brandschoon,alle poep ligt in een hoek tegen de muur.In de bak of onderweg springt ze id over stronthopen heen :D .Op zich is het wel lastig,maar ik moet er ook wel om lachen,ze houd ook niet van modder trouwens. :D

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 13:20

De vorige eigenaar, tevens mijn instructrice, zegt dat je geen eten in de trailer moet leggen, omdat die dan het stilst staat. Dat klopt voor mijn gevoel ook wel, dus hooiend is niet echt een oplossing..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 08:50

SuzanH schreef:
Normaal staat die super rustig, dus viel vandaag goed op dat die onrustig was. Poep mogen we niet uit de trailer halen op dat terrein.. Dus voortaan maar een emmer mee en die volschepen en in de zadel kamer zetten :=
Inderdaad jammer voor meneer dat ze benen vies worden, maar ik baalde ervan dat die dan zo zich aanstelt :)
Hopelijk dat die de volgende keer weer gewoon zonder problemen erop staan enzo..

Dan zou ik de eigenaar van dat terrein eens heel diep in de ogen kijken, met een riek in de hand!
Dat ie niet wil dat er overal poep terecht komt is een ding, maar ik maak na de rit mijn trailer schoon en daar valt niet over te discuseren! Dat je je eigen rommel opruimt, lijkt me niet mer dan logisch, ook als het naast de trailer valt.

Als die hoop daadwerkelijk het probleem is, dan verwijder je die uit de trailer, klaar.
Jij weet de situatie waaronder je paard prettig reist en welke marge je hebt; blijf binnen die marge.
Ik denk niet dat je paard er opeens moeilijk over gaat doen, maar het is wel een puntje van aandacht voor de volgende rit.