Ik heb sinds vorig jaar een nieuw paard gekregen en in de loop van tijd merk ik steeds meer dingen bij haar waarvan ik denk allemachtig hé, volgens mij is jouw coördinatie niet helemaal top.
Ze is 1.65 dus niet heel ongelofelijk groot. Als je haar staat te poetsen dan draait ze met haar benen over elkaar en stapt lomp op zij, als je aan het wandelen bent dan loopt ze of tegen je aan of ze weet zelf niet helemaal waar ze mee bezig is. Vanlaatst was ik buiten met haar aan het wandelen en ze was maar wat aan het rond loeren om zich heen en toen op het gegeven moment hoorde ik zo naast me TOK echt keihard met haar hoofd tegen een verkeersbord aan. Ze schrok er zelf van net alsof ze dacht hé verdorie die veerde niet mee
. Soms heb ik wel medelijden met haar, als ze bijvoorbeeld voor de zoveelste keer weer eens op je tegen gaat staan of iets te lomp haar hoofd opzij gooit oid. Regelmatig als ik even bij haar langs kom om even bij haar te kijken dan zie ik weer een plekje of een schrammetje doordat ze weer ergens tegen aan is gelopen of ergens langsheen is gerend.
Het is ergens ook wel heel komisch maar soms denk ik wel agut het valt ook niet mee met zo'n groot lichaam en 4 benen en andere keren ben ik soms geïrriteerd en denk ik kijk toch eens uit je doppen (als ze weer eens je hakken aantikt met haar hoef bv)Zijn er überhaupt oefeningen om een paard zich bewust te maken van zijn eigen doen en laten en zijn lijf?
Ze is al 15 dus het komt niet door dat ze een jonkie is.