Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
? Kan een oplossing zijn! Ik hoop dat je er over heen komt, heb het soms ook gehad met mijn verzorg fries die een tijd last van mok heeft gehad en trapte als je eraan komt.
.. Verder is er nooit echt iemand in de buurt die de tijd er voor wilt nemen met mij. Nou ga ik wel maandag foto's maken van een paard, misschien dat ik dat paard de hoeven mag krabben. Ik laat als ik even wat meer gewicht voel, het been alweer zakken
.. xNikitaaa schreef:Zorg er in ieder geval voor dat je er niet achter gaat staan, of ervoor. Niets is zo vervelend als een hoef tegen je knie...
Als je nou eerst eens gewoon voor krabt, en als dat helemaal goed gaat, ga je rustig gewoon eens met je handen wat over de achterbenen. Bouw het op dezelfde manier op, als dat je bij een paard zou doen die geen been wil geven. Ik denk dat je gewoon wat vertrouwen op moet bouwen, als jij ziet dat je paard niks doet als je aan zijn benen zit, durf je de volgende keer misschien wel het been op te tillen. Goed belonen als je paard niet trapt, dan zal hij dat waarschijnlijk de volgende keer ook niet doen. De volgende keer krab je ze eens een keer uit, doe het rustig in stapjes.
Als je paard om dreigt te vallen, roep ik zijn/haar naam altijd even. Mijn verzorgpaard sukkelt dan namelijk een beetje in en valt dan om, moet hem dus vaak even wakker schudden.
Voor het vertrouwen: Ik ben nog nooit getrapt met hoeven krabben en als een paard om viel, ben ik nog nooit gewond geraakt, ofzo.
mirthheee schreef:Hoe kom ik van mijn angst af met het uitkrabben van de hoeven?