trillend bovenbeen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jannaaa

trillend bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 09:38

Toen ik vanmorgen bij mijn paard kwam, zag ik dat zijn bovenbeen (linker voorbeen) trilde. Verder is hij helemaal fit en kon ik niets vreemds ontdekken. Vervolgens heb ik hooi gehaald en toen ik weer bij hem kwam, was het trillen even gestopt. Daarna begon het weer even (toen wel wat lichter) en toen ik weer weg ging, was het weer gestopt. Het doet me een beetje denken aan een 'op hol geslagen spiertje' (zoals mensen dat ook wel eens hebben bij bijv. het oog). Wie heeft een idee wat dit is?

JasmijnJoy

Re: trillend bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:41

ja, ik heb dat altijd bij mijn oog :') Heel eng.
Ik weet ook niet hoe het komt.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:44

zat er niet gewoon een vlieg of een mug op z'n lichaam? Ze zijn er weer, dus het zou best kunnen dat je paard daar misschien last van had?

Jannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 09:48

Nee, er zat geen vlieg op hem. Daar kunnen ze idd erg last van hebben, maar dat was nu niet het geval. Ik denk zelf dat het wel wat meevalt, want verder is hij hartstikke fit en hij ziet er helemaal niet ziek uit.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:49

Misschien even een DA bellen om te vragen wat het kan zijn. Hij kan dingen beter uitleggen lijkt me.

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 09:51

ik zou indderdaad de DA bellen, je weet maar nooit !xx

veel suc meid !xx

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:00

Paard bij mij op stage had dit ook, die bleek spierbevangen te zijn, maar die trilde wel overal.

Jannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 10:14

Als ik google op 'spierbevangen', komen de symptomen toch niet echt overeen met die van mijn paard. Mijn paard trilt alleen (zo nu en dan) bij zijn bovenbeen, maar loopt verder prima, is niet stijf en heeft geen koorts/verhoging. Bij de symptomen van spierbevangen staat o.a. dat een paard soms niet meer wil lopen, dat hij kan hijgen, warm aanvoelt en stijf is.. Ik hou het vandaag even in de gaten en wanneer het vanavond nog niet over is/erger is geworden, bel ik de DA even.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 10:17

Ik zou de DA zowiezo belllen voor informatie. Want ik denk niet dat er iets aan de hand is. Maar gewoon om te weten wat het is.

Jannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 15:05

Ben zonet even weer bij mijn paard geweest en er was niks meer aan de hand. Verder kon ik gelukkig ook niks vreemds ontdekken. Als ik het weer een keer zie, bel ik de dierenarts wel even. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 07:33

Jannaaa schreef:
Ben zonet even weer bij mijn paard geweest en er was niks meer aan de hand. Verder kon ik gelukkig ook niks vreemds ontdekken. Als ik het weer een keer zie, bel ik de dierenarts wel even. In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

graag gedaan !xx

lovepony1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:37

kon idd gewoon een spiertje zijn

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 20:56

Het trillen van de spieren kan een vorm van spanning/stress zijn. Bij het ene paard kan dat al voor de werkelijke inspanning zijn, maar bij andere gebeurt het ook na inspanning. Ik zie het wel eens bij jonge paarden en heb het een keer meegemaakt met een ouder paard. Deze had er geregeld last van en bleek een beenprobleem aan een ander been te hebben, wat ze met het "trilbeen" opving. Dit hoeft bij jouw paard niet zo te zijn natuurlijk. Een DA kan je beter vertellen of je je wel of geen zorgen moet maken.

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:00

of misschien van moeheid (is wel zo bij mensen)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:02

Dat trillen bij mensen betekent dat je teveel stress hebt (gehad), of teveel werk waardoor hij moe wordt. Dus ik zou nog geen dierenarts bellen, wacht het even af, ga je paard even lekker verwennen, poetsen en laat hem wat rustiger aan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 21:03

Een trilbeen kan idd te maken hebben met een blessure. Dan willen ze het been niet helemaal neer zetten.

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:29

JasmijnJoy schreef:
ja, ik heb dat altijd bij mijn oog :') Heel eng.
Ik weet ook niet hoe het komt.

Dat is een ongecontroleerde zenuw, dat is echt irritant dan lijkt het net alsof je hart in je oog bonkt