Ik heb sinds februari een leuk arabisch ruintje in mijn bezit, en ik zit met een klein probleempje.
Ik wist dat het een stress luchtzuigertje was, en heb hem dit ook enkele keren zien doen, in stress-omstandigheden, dus bv te veel mensen,... verder niet.
Nu, de laatste 2 weken heb ik er hem meermaals op 'betrapt', en ik ben een beetje bezorgd... waarschijnlijk onnodig, maar toch...
Hij staat 24/7 buiten, met schuilstal, en heeft een paardenvriendinnetje van 18j, hijzelf is er 4.
Hij heeft altijd hooi ter beschikking, nu ook al terug wat gras, krijgt 2x/dag korrels.
Hij heeft een himalaya liksteen, zo een rode en een wier liksteen.
Er liggen 3 ballen op zijn weide, en hij krijgt om de 1 à 2 dagen een snoepbal, met stukjes wortel of koekjes/ brokjes. (heb er 2, een ronde en een kubus/...
) en een kegel.Verder wordt er regelmatig iets gedaan met hem, dit verschilt van aan de hand gaan wandelen, tot parelli 7 games, en 1x in de week rijdt ik hem.
Dit omdat hij nog erg jong oogt, en ik zeker wil zijn dat hij er mentaal en fysiek klaar voor is. Hij is ook 'moe' na het werken.
Hij oogt niet zenuwachtig, het enige waar ik rekening moet mee houden is dat hij af en toe eens zijn ei kwijt moet en eens stormen... als hij te lang 'stil' heeft gestaan zuigt hij ook...
Mijn DA zegt dat het gewoon een 'gewoonte' is, en dat de kans dat er fysiek een reden toe is klein is... maar ik ben een overbezorgd typje.. dus dacht ik om het toch nog eens hier te vragen..
Wat kan ik nog meer doen om hem gelukkig te maken?
groetjes!