Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lise_AD schreef:Buiten het feit dat dit een heel vervelende situatie is, zou ik toch wel erg onder de indruk zijn dat hij zo hoog springt. Maar ik zou hem idd ook laten castreren.
Anoeska27 schreef:Kan me niet voorstellen dat hij zal stoppen met naar andere paarden toetrekken als hij gecastreerd wordt. Hogere omheining of een maatje erbij zoeken zijn in mijn ogen de enige mogelijkheden.
Len_Stanley schreef:Lise_AD schreef:Buiten het feit dat dit een heel vervelende situatie is, zou ik toch wel erg onder de indruk zijn dat hij zo hoog springt. Maar ik zou hem idd ook laten castreren.
De indruk komt pas later, geloof me, bij de afzet gaat alleen maar "ok die kan naar de slagt" met je door.. Haha maar dan gelukkig goed gesprongen..
Toch maar voorleggen met castratie, anders kan hij OF nooit op wei/paddock OF moet terug naar oude eigenaar, daar kwam hij helemaal niet buiten.
Wijnanda schreef:Waarom zet je niet gewoon een andere ruin of hengst bij hem? Toen mijn ruin nog hengst was stond er ook een ruin bij, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Blijkbaar wil ie gewoon een maatje. Zal hem een stuk rustiger maken denk ik zo.
Monster_tos schreef:Wijnanda schreef:Waarom zet je niet gewoon een andere ruin of hengst bij hem? Toen mijn ruin nog hengst was stond er ook een ruin bij, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Blijkbaar wil ie gewoon een maatje. Zal hem een stuk rustiger maken denk ik zo.
Helemaal mee eens! Wat heeft een paard nou aan buur paarden met een draadje er tussen? Kan ie toch nog niks mee. Zet een ruin of andere hengst er bij, en kijk dan of hij het nog doet. Denk namelijk dat je daarmee al veel kan oplossen.
2 weken geleden ook hengst op stal gekregen die bij andere mensen de paddock uit was gesprongen, nu mag hij op concours springen