Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) verder is ze wel goed handelbaar hoor. Ze slaat of bijt niet, alleen uit haar humeur...
Ze wil het liefst de hele tijd met haar hoofd in je nek liggen, en haar oogjes staan op standje 'soep', en elke twee seconde pist ze.. Maar mijn merrie wordt ook niet op vaste tijden hengstig, ze wordt hengstig als ze potentieel-relatie-materiaal ziet, en JA dat kunnen ook andere merries zijn.
Sodeletuut schreef:Maar iedereen die nu reageert, hebben jullie het nu over VOOR de hengstigheid of TIJDENS? Ik merk vlak voor de hengstigheid namelijk helemaal niks aan mijn merrie, maar als ze eenmaal hengstig is, sjonge jonge.Ze wil het liefst de hele tijd met haar hoofd in je nek liggen, en haar oogjes staan op standje 'soep', en elke twee seconde pist ze.. Maar mijn merrie wordt ook niet op vaste tijden hengstig, ze wordt hengstig als ze potentieel-relatie-materiaal ziet, en JA dat kunnen ook andere merries zijn.

ikke schreef:Mijn vorige merrie liet de hele wereld weten dat ze hengstig was, maar was verder gewoon te rijden, deed daar geen stap moeilijk over. Huidige merrie moet je naast een hengst zetten en als je dan geluk hebt, zie je dat ze hengstig is. Soort ruin in merrieverpakking maar wel net genoeg een muts om toch een echte merrie te zijn.
Ik kende een merrie die was ronduit levensgevaarlijk, behalve als ze hengstig was. Dan kroop ze het liefst in je, als dat had gekund. Dat paard heb ik op die manier geleerd dat ik aardig was; kostte me wel een paar kilo wortelen, maar de boodschap was duidelijk