hopelijk staat ie hier goed anders excuses
Na een tijdje zoeken en treuzelen (bang om afgekraakt te worden) toch maar besloten om een topic te openen.
Het begon allemaal met de eerste warme zonnestralen een paar weken terug. Blaze (merrie) stond al sinds half 10 buiten en wou om 3 uur gaan rijden. Ze stond samen met der paardenvriend buiten. Ik loop der op af en meestal komt ze tegemoet lopen en komt ze zo mee.
Deze keer draafde ze vrolijk met der oortjes naar voren en pret oogjes van me weg. Ik dacht ah kom op we gaan lekker rijden en probeerde het nog een keer, maar ze kwam echt niet mee. Insluiten werkte ook niet. ze vondt het helemaal geweldig om rondjes te rennen en kreeg het idee dat ze het wel een leuk spelletje vond.
Met eten nog een keer geprobeert maar zelfs dat had geen invloed. Toen had een vriendin van mij het geprobeert en lukte het ook niet.
Blaze werkt graag en loopt liever een keertje meer als minder. Ik was ziek geweest maar wel gewoon der beweging gegeven (zonder te rijden) en had toch wel zin om weer te rijden. Toen had ik der laten staan en 2 uur later er eruit gehaald en toen vondt ze dat pas lang genoeg buiten stond en kwam ze wel. (der zin gegeven?
? )Toen is ze weken lang gewoon gekomen. Tot eergister het zonnetje scheen weer en ze stond weer al stond half 10 buiten. Ik wou er der uit halen en het ging weer precies het zelfde.
Na een lange tijd wist ik het goed gemaakt. Draad open mijn vriendin wachte der op en zou der pakken en ik liet er de wei uit gaan.
Goed, toen gaan rijden lalalalala.
Gister was het weeer het zelfde liedje. Weer kwam ze ècht niet uit. Dus weer het draadje open alleen dit keer wou ze er zelfs dan niet uit. Ik dacht ik geef der een beetje een "duwtje" maar nee hoor, ze ging gewoon als een malloot rondjes rennen plat door de bocht terwijl het draadje open was..
Na 20 minuten uitgeraasd te hebben rende ze er pas uit.
Wie heeft er tips wat ik nu moet doen?
Ik hoop een oplossing te vinden en dat jullie mij kunnen helpen.
sorry voor de eventuele spelfouten
(hier moet je wel tijd voor hebben/nemen, want ik zat soms wel een half uur of meer)
hopelijk blijft het zo ook nu het mooie weer er aan komt